نوروزی تأکید کرد: اگر در این یکی و دو ماه پیش رو دولت و مجموعه حاکمیت فکری به حال صنعت سینمای کشور نکند این صنعت به طور کامل نابود خواهد شد و حداقل سه سال زمان می‌برد تا دوباره سرپا شود و باز به نقطه اولش بازگردد.

اگر فکری به حال سینما نکنیم نابود می‌شود/میزان استقبال، نصف ظرفیت قابل استفاده است/ پروتکل‌های بهداشتی در سینما صددرصد رعایت می‌شود

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، در حالی که کمتر از یک ماه از بازگشایی سینماها می‌گذرد و دو فیلم قابل توجه در حوزه سینمای اجتماعی و کمدی نیز در حال نمایش است اما به دلیل سایه سنگین کرونا و ترس از بیماری و البته توصیه‌های مکرر مسئولان مبنی بر رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور غیرضروری در مکان‌های عمومی، سینما هم از این قاعده مستثنی نبوده و بازگشایی آن چندان مورد استقبال قرار نگرفته است. از سویی دیگر طی هفته گذشته فیلم سینمایی «پیشی میشی» به کارگردانی حسین قناعت که قرار بود به عنوان اولین فیلم سینمای کودک راهی اکران سال ۹۹ شود با انصراف تهیه کننده آن مواجه شد. به نظر می‌رسد با اوج گیری بیماری شاهد تغییرات دوباره‌ای در فعالیت سینماها باشیم، موضوعی که به زعم سجاد نوروزی، مدیر پردیس سینمایی آزادی این بار به سادگی نخواهد بود و نمی‌توان مجدداً و بدون برنامه سینماها را بازگشایی کرد.

وی با اشاره به تغییر و انصراف فیلم‌های در آستانه اکران گفت: به نظرم اکران فیلمی که به تازگی انصراف داده اساساً اشتباه بود، چرا که در شرایط فعلی خانواده‌ها سینما نمی‌آیند و طی دو هفته‌ای که سینماها بازگشایی شدند حتی شاهد یک مورد حضور کودکان در سینما نبوده‌ام و بیشتر زوج‌های جوان حجم مخاطب ما را تشکیل می‌دهند.

مدیر پردیس سینمایی آزادی در ادامه افزود: با این شرایط اینکه یک فیلمی انصراف داده عجیب نیست، زیرا باید این نکته را در نظر گرفت که در شرایط فعلی امکانی برای اکران آن وجود نداشت. نکته دیگر اینکه ما به صورت طبیعی با یک افت مخاطب مواجه هستیم که همین مسئله، اکران را سخت می‌کند و به نظر می‌رسد احتمالاً این وضعیت هم ادامه داشته باشد.

نوروزی درباره میزان استقبال مردم از سینماها عنوان کرد: در حال حاضر میزان استقبال از سینما با در نظر گرفتن فاصله‌گذاری اجتماعی تقریباً ۵۰ درصد ظرفیت‌های قابل استفاده است، این درحالی است که هزینه‌ها بیش از گذشته شده است.

وی درباره احتمال ایجاد محدودیت‌های بیشتر در شرایط شیوع کرونا اظهار کرد: اگر قرار بر افزودن و ایجاد محدودیت‌های بیشتر باشد دیگر باز کردن سالن‌های سینما چه ضرورتی دارد؟ ببینید! ما در هر صورت ما تابع ستاد ملی کرونا هستیم و هر تصمیمی که توسط این ستاد اتخاذ شود تابع آن خواهیم بود اما باید به این مسئله توجه داشته باشیم که اگر امروز با دوران اوج بیماری مواجه شده‌ایم و پیک دیگری رخ داده است این پیک در واقع معلول رفتارهای یک ماه و نیم تا دو ماه گذشته است که در آن تاریخ سینماها بسته بودند و بنابراین نقشی در اوج گیری دوباره کرونا نداشته‌اند.

مدیر پردیس سینمایی آزادی تأکید کرد: اگر بین دیگر صنوف کشور یک بررسی اجمالی کنید متوجه می‌شوید که تنها یک صنف بیش از همه، تام و تمام و صددرصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کند و این را با قاطعیت عنوان می‌کنم که سینماها هستند. با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی که سینماها دارند می‌توان دریافت که امکان ابتلا به کرونا در سینما با توجه به تهویه فعال، ضدعفونی مستمر و استفاده اجباری از ماسک بسیار پایین است اما با این حال هر تصمیمی که ستاد ملی کرونا اتخاذ کند، بی‌تردید جامعه سینماداران از آن تمکین خواهد کرد، اما اگر تصمیمی بر بسته شدن مجدد سینماها گرفته شود ما دیگر تا پایان ماه صفر سینما را بازگشایی نخواهیم کرد. این در حالی است که البته پایان ماه صفر هم شرایط را مجدداً بررسی و اگر مساعد بود بازگشایی می‌کنیم.

نوروزی تاکید کرد: اما نکته مهمی که باید به آن اشاره کنم این است که اگر در این یکی و دو ماه پیش رو دولت و مجموعه حاکمیت فکری به حال صنعت سینمای کشور نکند این صنعت به طور کامل نابود خواهد شد و حداقل سه سال زمان می‌برد تا دوباره سرپا شود و باز به نقطه اولش بازگردد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.