سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: با در یافت مصوبه تبدیل چهار روستا به شهر، تعداد شهرهای استان به ۸۱مورد رسید.

تبدیل چهار روستا به شهر در خراسان رضوی /مراکز بخش به شهر تبدیل می شوند

امیر حمزه ذاکر در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: مصوبه تبدیل چهار روستا به  شهر در خراسان رضوی گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۷شهر در خراسان رضوی وجود دارد که با این چهار مورد به ۸۱شهر خواهد رسید، تصریح کرد: روستاهای  قلعه نو در باخرز، روشناوند در گناباد، نوده انقلاب در خوشاب و چخماق در زاوه  مجوز دریافت به شهر را دریافت کرده اند که تامین زیرساخت های لازم از جمله ساختمان شهرداری، خرید تجهیزات و ماشین آلات لازم از سوی فرمانداری های شهرستان های آنها در حال پیگیری است که به محض تحقق این موارد، نسبت به تاسیس این شهرها و انتخاب شهردار اقدام خواهد شد.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی ادامه داد: طبق دستورالعمل باید به منظور تهیه ساختمان شهرداری و تامین برخی از امکانات ، ساکنان منطقه  براساس جمعیت روستا و به صورت سرانه هر نفر مبلغی را به حسابی که از سوی مسئولان محلی ارائه می شود واریز کنند که این موضوع دلیل خاصی دارد زیرا مردم بعد از ارتقاء روستا به شهر باید مواردی نظیر عوارض شهری را پرداخت کنند که از این طریق مورد آزمون قرار می گیرند که آیا توان و تمایل به پرداخت عوارض را دارا می باشند یا خیر .  

ذاکر افزود: پس از تامین این موارد ابلاغ رسمی شهر انجام و شهردار توسط شورای اسلامی شهر انتخاب و پس از صدور حکم وی از سوی استاندار آغاز به کار می کند و اعضای فعلی شورا نیز تا دوره بعدی انتخابات به عنوان عضو شورای اسلامی شهر فعالیت خواهند داشت.  

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از اقدامات گفته شده تاکنون در این چهار روستا انجام شده و حتی روستای قلعه نو تمام این موارد را فراهم کرده است و نامه دریافت مجوز ابلاغ و تاسیس آن نیز به تهران ارسال شده است که به محض دریافت مجوز، نسبت به تاسیس شهرداری و ابلاغ رسمی آن اقدام خواهد شد.

ذاکر تصریح کرد: از طرفی شهرستان های جدیدی همچون فیروزه ، ششتمد، کوهسرخ و زبرخان نیز به استان افزوده شده اند که  طبق قانون مراکز بخش های این شهرستان ها در صورتی که روستا باشند با هر جمعیتی می توانند به شهر ارتقا پیدا کنند که این موضوع نیز به تقاضا و خواسته مردم در جهت این ارتقا بر می گردد. از اینرو روستاهای مراکز بخش های این شهرستان ها  نیز می توانند خواسته خود مبنی بر تبدیل به شهر را مطرح کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.