معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در مرحله نخست طرح اقدام ملی تامین مسکن ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای فرهنگیان این استان در نظر گرفته شده است.

سهم ۲۵۰۰ واحدی فرهنگیان خراسان رضوی از طرح ملی مسکن

به گزارش قدس آنلاین، علی ابری اول افزود: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش به منظور اختصاص بخشی از ظرفیت طرح اقدام ملی تأمین مسکن به فرهنگیان، در مرحله نخست این طرح ۲ هزار واحد مسکونی در شهر گلبهار و ۵۰۰ واحد در شهر بینالود احداث می‌شود.

وی ادامه داد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره کل راه و شهرسازی استان، شرکت عمران بینالود و شرکت عمران گلبهار، عملیات ساخت و ساز این واحدها پس از تایید نهایی واجدین شرایط آغاز خواهد شد.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به منظور اجرای پروژه‌های اقدام ملی تامین مسکن فرهنگیان در سایر نقاط استان نیز به دنبال شناسایی ظرفیت‌ها و اراضی مناسب هستیم.
در قالب طرح اقدام ملی تامین مسکن برای فرهنگیان طبق تفاهم‌نامه‌ بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش، احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی طی ۲ سال به امضا رسیده است.

در این طرح آورده اولیه متقاضیان فرهنگی مانند دیگر پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن، ۳۰۰ میلیون تا ۴۰۰ میلیون ریال است که در زمانبندی مقرر باید از سوی متقاضیان پرداخت شود و بقیه قیمت تمام شده هر واحد با پرداخت تسهیلات بانکی تامین می‌شود.

استان خراسان رضوی هم اکنون دارای ۹۰ هزار فرهنگی می‌باشد که حدود هشت درصد جمعیت فرهنگیان کشور است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.