سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دانشگاه‌های دولتی، آزاد و پیام نور قسمت اعظم حوزه‌های برگزاری کنکور دکتری ۹۹ را تشکیل می‌دهند.

جزئیات برگزاری کنکور دکتری ۹۹ از زبان سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور

قدس آنلاین: فاطمه زرین آمیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: در برخی استان ها از ظرفیت آموزش و پرورش هم برای برگزاری کنکور دکتری ۹۹ استفاده شده که البته تعداد مراکز مربوط به آموزش و پرورش در این آزمون محدود است.

وی با اشاره به جلسه ای که سازمان سنجش آموزش کشور با نمایندگان حفاظت آزمون های کل کشور برگزار شد، اظهار داشت: جلسه ای مجازی با حضور ابراهیم خدایی، رییس سازمان سنجش آموزش کشور، معاونت امور آزمون ها و مدیرکل حراست این سازمان با نمایندگان تام الاختیار و نمایندگان حفاظت آزمون های کل کشور برگزار شد و حدود ۷۰۰ نفر از برترین افراد شبکه اجرایی آزمون ها در این جلسه شرکت کردند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به مشکلات مطرح شده در این جلسه، خاطرنشان کرد: در این جلسه برای برگزاری آزمون ها تبادل نظر صورت گرفت و مشکلات از سوی حوزه ها اعلام شد؛ تامین اعتبارات یکی از مشکلات اصلی این حوزه ها بود که سازمان سنجش آموزش کشور پرداخت این اعتبارات را تقبل کرد.

زرین آمیزی ادامه داد: البته هزینه های برگزاری آزمون افزایش یافته است که بیشتر این مبالغ به حساب استان ها واریز شد.

وی درباره سایر مباحث مطرح شده در این جلسه، گفت: برای مدیریت این مشکلات، راهکارهایی ارائه و دستورالعمل های اجرایی و بهداشتی توسط سازمان سنجش به این حوزه ها ابلاغ شد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از همکاری شورای تامین استان ها و شبکه بهداشت حوزه ها برای برگزاری کنکورهای ۹۹ از جمله کنکور دکتری که ۲۶ تیرماه در ۶۰ شهر کشور برگزار می شود، خبر داد.

به گزارش ایرنا، کارت ورود به جلسه کنکور دکتری ۹۹ از ۲۳ تیرماه توزیع می شود؛ سازمان سنجش آموزش کشور در هفته ای که گذشت دستورالعمل های بهداشتی این آزمون را منتشر کرد.

بر اساس این پروتکل ها، همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه) از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است. پاک کردن و ضدعفونی دست بعد از درج اثر انگشت در پاسخنامه با پدالکلی (که توسط حوزه امتحانی به فرد تحویل می‌شود) حتما انجام شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و... خودداری کرده و از دستمال کاغذی استفاده شود.

علاوه بر افراد اجرایی، کارشناسان بهداشت نیز در تمام حوزه های برگزاری کنکور دکتری ۹۹ حضور دارند و با هماهنگی به عمل آمده توسط سازمان سنجش آموزش کشور در همه حوزه ها تیم پزشکی و اورژانسی نیز مستقر هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.