رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مبتلایان بستری کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه روز به‌ روز در حال افزایش است.

تعداد مبتلایان بستری کرونا روز به روز در حال افزایش است

به گزارش قدس آنلاین، سید محمدحسین بحرینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مبتلایان بستری کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز به‌ روز رو به افزایش بوده و کاهش این آمار نگران‌کننده، نیازمند همکاری آحاد مختلف جامعه با مدافعان سلامت بوده است.

او با بیان اینکه متاسفانه غفلت‌ها و بی‌توجی‌ها موج دوم کرونا را به همراه داشت، افزود: هم‌اکنون تمام بخش‌های بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) و همچنین بیمارستان شریعتی مشهد به‌صورت ۱۰۰ درصد به بیماران کرونایی اختصاص یافته است و امیدواریم که با همکاری همه‌جانبه مردم با خادمان حوزه سلامت شاهد افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها نباشیم.
نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خراسان رضوی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های جدی‌ما در بحث کمبود نیروهای انسانی است و معتقدیم که این نیرو باید متناسب با نیاز دانشگاه‌ها تامین شود.
بحرینی بیان کرد: برخی نیروهای مبتلا به کرونا شرکتی هستند که مشکلاتی برای آنان ایجاد کرده است؛ امیدواریم با صحبت اخیر معاون دادستان و با مسئولان بیمه تامین اجتماعی این مشکل که در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان مشهود و ملموس است برطرف شود.
او با بیان اینکه کمبود دستگاه سی‌تی‌اسکن و وجود برندهای ضعیف یکی دیگر از مشکلاتمان است، تصریح کرد: روزانه هر دستگاه سی‌تی‌اسکن در مشهد حداقل ۱۴۰ مورد سی‌تی دارد که فشار زیادی بر روی این دستگاه‌ها می‌آورد، ما مخالف استفاده از محصول تولید داخل نیستیم، اما برای انجام درست کارمان نیازمند دستگاه‌های خوب و باکیفیت هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: مقابله با کرونا یک آزمون بزرگ است و انتظار داریم با همکاری مردم و مسئولان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک و استفاده از دستکش، از این آزمون حیاتی و خطرناک سربلند بیرون بیاییم.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.