امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش، در سن۷۹ سالگی بر اثر بیماری در بیمارستان ۵۰۱ ارتش به همرزمان شهیدش پیوست. به

امیر سرتیپ هوشنگ صدیق رزمنده‌ای مخلص و فرمانده‌ای رشید بود

واه همرزمانش، زنده یاد امیر سرتیپ صدیق، انسانی والا، مدیری توانمند و استاد خلبانی بی‌نظیر بود که از آذر ماه سال ۱۳۶۲ با حکم امام خمینی به سمت فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد و تا بهمن ۱۳۶۵ در این سمت انجام وظیفه کرد.

مرحوم امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق که عیار مردانگی‌اش در میدان مبارزه، با انجام پروازهای عملیاتی برون مرزی و پس آن در میدان فرماندهی نیروی هوایی ارتش در کوران جنگ تحمیلی به سنگ محک تجربه سنجیده شده بود، الگویی از ولایت مداری و مردمداری و مدیریت مبتنی بر دانش و تخصص و شجاعت را برای همکاران پس از خویش بر جای نهاد.

حضور اثربخش او در ریل‌گذاری حرکت صنایع هوایی به سمت تولید پیچیده‌ترین تجهیزات مورد نیاز این نیرو هم هرگز فراموش نخواهد شد.

وی پیش از انتصاب به سمت فرماندهی نیروی هوایی ارتش، فرماندهی منطقه هوایی مهرآباد را عهده‌دار بود و پس از آن، مدتی در وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح به انجام وظیفه پرداخت.

مقام معظم رهبری که در سال‌های دوران دفاع مقدس رئیس جمهور و رئیس شواریعالی دفاع بودند در نامه‌ای به امام خمینی (ره) مرحوم هوشنگ صدیق را برای فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کردند. در متن نامه آمده است:

«انتصاب آقای هوشنگ صدیق به فرماندهی نیروی هوایی

عنوان:انتصاب آقای هوشنگ صدیق به فرماندهی نیروی هوایی

تاریخ:۱۳۶۲/۰۹/۰۴

محل:تهران، جماران

موضوع:انتصاب آقای هوشنگ صدیق به فرماندهی نیروی هوایی

مناسبت: 

خامنه‌ای، سیدعلی (رئیس جمهور و رئیس شواریعالی دفاع)

[بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم. مقام معظم رهبر انقلاب و فرمانده کل نیروهای مسلح حضرت امام خمینی

با اظهار قدردانی از خدمات ارجمند و صادقانه سرهنگ معینی‌پور در طول تصدی فرماندهی نیروی هوایی، شورایعالی دفاع در اجرای مفاد اصل یکصدودهم قانون اساسی، قبول استعفای وی و انتصاب سرکار سرهنگ هوشنگ صدیق به فرماندهی نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران را به آن حضرت پیشنهاد می‌کند.

۶۲/۰۹/۰۳ ـ سیدعلی خامنه‌ای رئیس جمهوری و رئیس شورایعالی دفاع]

بسمه تعالی

با قدردانی از زحمات ایشان و دعا برای توفیق به خدمت اسلام و ملت، موافقت می‌شود.

۶۲/۰۹/۰۴

روح‌اللّه‌ الموسوی الخمینی»

منبع:https://farsi.khamenei.ir/sahifeh-content?id=16061

امیر سرتیپ صدیق متولد ۱۹ بهمن ۱۳۲۰ در تهران،خلبان اف- ۴ فانتوم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود. پس از جنگ تحمیلی، مرحوم صدیق همچنین مدیر عاملی  شرکت‌های هواپیمایی کاسپین و  زاگرس را برای مدتی بر عهده گرفت.

پیام تسلیت امیر سرلشکر موسوی به مناسبت درگذشت فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در پی درگذشت امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش، پیام تسلیتی صادر کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام بدین شرح است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران موجب تألم خاطر بنده و همرزمان آن خلبان برجسته سال‌های دفاع مقدس شد .
بدون تردید مردم شریف ایران اسلامی، جایگاه و تاثیر ات ماندگار آن بزرگ مرد و خلبان رشید نیروی هوایی ارتش در سال‌های دفاع مقدس و کسب پیروزی‌های بزرگ در عرصه نبرد هوایی را فراموش نخواهند کرد.
سال‌ها خدمت مجاهدانه آن رزمنده مخلص در عرصه‌های مختلف به ویژه دوران جنگ تحمیلی باعث ثبت خاطرات غرورانگیز در کارنامه پرافتخار نیروی هوایی ارتش و خلبانان غیور و دلیر  شده است.

اینجانب درگذشت آن فرمانده رشید، ولایی و لایق را محضر فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای عزیز(دامت برکاته)، خانواده محترم آن مرحوم و مردم شریف ایران اسلامی و همرزمان و پیشکسوتان سال‌های دفاع مقدس تسلیت عرض کرده و علو درجات ایشان را از خدای متعال خواستارم.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر سید عبد الرحیم موسوی.

امیر سرتیپ نصیرزاده درگذشت فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش را تسلیت گفت

فرمانده نیروی هوایی ارتش طی پیامی درگذشت امیر سرتیپ هوشنگ صدیق فرمانده فقید اسبق نیروی هوایی ارتش را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام بدین شرح است.
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت امیری از تبار مردان سال های دفاع مقدس ، داغی بزرگ و تألمی عمیق بر دل همکاران و همرزمان فرمانده فقید نهاجا نهاد .
امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق که عیار مردانگی‌اش در میدان مبارزه با انجام پروازهای عملیاتی برون مرزی و پس آن در میدان فرماندهی نیروی هوایی ارتش در کوران جنگ تحمیلی به سنگ محک تجربه سنجیده شده بود، الگویی از ولایت مداری و مردمداری و مدیریت مبتنی بر دانش و تخصص و شجاعت را برای همکاران پس از خویش بر جای نهاد.
حضور اثربخش آن امیر فقید در ریل گذاری حرکت صنایع هوایی به سمت تولید پیچیده‌ترین تجهیزات مورد نیاز این نیرو هرگز فراموش نخواهد شد .
به نمایندگی از پیشکسوتان ارجمند و کارکنان شریف نهاجا، درگذشت آن امیر عزیز را به خانواده ایشان تسلیت عرض نموده و به پاس سال‌ها مجاهدت مومنانه، برخورداری آن سعید فقید از غفران الهی و همنشینی با یاران شهیدش را مسئلت می‌نمایم.
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش درگذشت امیر سرتیپ صدیق را تسلیت گفت

 حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی به مناسبت درگذشت امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق، فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش، پیامی تسلیتی صادر کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام بدین شرح است؛
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ.
کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ ثُمَّ إِلَیْنَا تُرْجَعُونَ
  هر نفسی چشنده مرگ است، آنگاه به سوی ما بازگردانیده خواهید شد..
سوره عنکبوت،آیه ۵۷
درگذشت امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق فرمانده اسبق نیروی الهی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران موجب تالم خاطر گردید.
بخش مهمی از کارنامه درخشان نیروی هوایی به ویژه در سالهای پرشکوه دفاع مقدس مرهون شجاعت، تلاش،مدیریت خالصانه و فرماندهی مدبرانه آن خلبان عزیز است.
بی تردید سالها خدمت خالصانه آن رزمنده شجاع برای دفاع از آرمانهای اسلام عزیز و سربلندی کشور مقدسمان بهترین توشه برای سفر اخروی ایشان در درگاه احدیت خواهد بود.
اینجانب درگذشت آن خلبان شجاع و فرمانده مقتدر را به محضر فرماندهی معظم کل قوا" مدظله العالی"، خانواده گرامی و همرزمان عزیزش تسلیت عرض میکنم و از درگاه خداوند متعال علو درجات معنوی در جوار همرزمان شهیدش را خواستارم.


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران
عباس محمد حسنی.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.