مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: امسال باید تلاش کنیم که مشکلات ایجاد شده بر اثر شیوع کرونا در حوزه اقتصاد را برطرف کنیم.

حمایت از بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از ویروس کرونا

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا سنجری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: امسال باید تلاش کنیم که علاوه بر ایجاد اشتغال، از بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا حمایت شود که این رسالت ماست.
او افزود: دولت منابع و اعتباری حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان در سطح کلان تخصیص داد تا بتوان از حدود ۱۴ رسته فعالیت متاثر از کرونا حمایت کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: در سال ۹۹، تعهد اشتغال در تایباد هزار و ۷۷۵ نفر است، اما این تعهد زمانی پیش بینی شد که بیماری کرونا خیلی جدی نبود.
سنجری با بیان اینکه عملکرد تایباد در حوزه مهارت آموزی ۱۰۰ درصد محقق شده، بیان کرد: عملکرد این شهرستان در حوزه کارورزی نیز ۱۰۰ درصد و حتی فراتر از آن است؛ اما معافیت بیمه‌ای به نسبت کم محقق شده است.
او با اشاره به ایجاد اشتغال توسط نهادها، تصریح کرد: سال گذشته بیشترین عملکرد مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت با ایجاد شغل برای ۳۵۷ نفر و بعد از آن کمیته امداد با ۱۵۳ نفر بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۹۹/۷ درصد تسهیلات اشتغال روستایی به کارگاه‌های خرد اختصاص دارد، تاکید کرد: ۷۱۵ طرح تایباد تسهیلاتی گرفتند که شامل کارگاه‌های خرد می‌شود که نیاز به مراقبت و پایش بیشتر دارند تا پایدار بمانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.