معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در سال آینده چهار انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره ای مجلس و خبرگان را داریم که از همین الان در حال فراهم کردن زمینه‌ها برای برگزاری این انتخابات‌ها هستیم.

برگزاری مرحله دوم انتخابات‌ مجلس در هاله ای از ابهام /وزارت کشور: تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم

قدس آنلاین: جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور، در نشست مدیران ارشد وزارت کشور با معاون اول ریاست جمهوری با تاکید بر این‌که «معاونت سیاسی وزارت کشور با سه کارکرد سیاسی، انتخاباتی و تقسیمات کشوری در راستای پیشبرد اهداف عالیه دولت عمل می‌کند»، اظهار کرد: محور و اساس برنامه‌ریزی ما بر چهار مولفه آرامش، امنیت، آزادی و پیشرفت منطبق است.

معاون وزیر کشور با اشاره به کارویژه امور سیاسی وزارت کشور گفت: ساماندهی تحزب و فعالیت تشکل های سیاسی در قالب کمیسیون ماده ۱۰ احزاب صورت می گیرد. در کشور حدود ۱۱۸ حزب دارای مجوز دار که خود را با مفاد قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی تطبیق داده اند، در حال فعالیت هستند. این در حالی است که در نظامات سیاسی پیشرفته، اغلب ۱۰ الی ۱۵ حزب به معنی واقعی کلمه فعالیت دارند.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که «طبق برنامه دولت در تلاش برای توسعه فعالیت احزاب در کشور هستیم»، تصریح کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم به سمت تسهیل فعالیت‌های حزبی حرکت کردیم تا احزاب حضور پر رنگی در نظام مدیریتی کشور داشته باشد. 

عرف در ادامه  به کارویژه دیگر معاونت سیاسی وزارت کشور در حوزه رصد و پایش فضای سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: تلاش داریم با تحلیل درست و واقعی از اوضاع و احوال سیاسی کشور، اقدامات لازم را برای مدیریت اتفاقات سیاسی در کشور صورت دهیم.

وی افزود: مساله انتصابات از دیگر حوزه های مهم کارکردی معاونت سیاسی وزارت کشور است که در این عرصه سعی داریم از رهگذر تعامل سازنده با سایر نهادها به خصوص مجلس شورای اسلامی با حفظ استقلال دولت، انتصابات را در فرمانداری ها و حوزه های اجرایی در بخش های استانداری انجام دهیم.

راهبری کمیسیون های سه گانه کارگری، اقوام و دانشجویی شورای امنیت کشور از دیگر موضوعاتی بود که عرف به آن اشاره کرد و گفت: در این موضوعات هم به خصوص در حوزه کارگری و امنیتی با بخش‌های اقتصادی و امنیتی وزارت کشور در هماهنگی کامل هستیم و سعی داریم به صورت تعامل مشترک, امورات و مسائل این حوزه را پیش ببریم.

معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به موضوع انتخابات اسفند ماه ۹۸ خاطرنشان کرد: چهار اصل مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت را به عنوان ارکان انتخابات در کانون توجه خود و برنامه‌ریزی ها و اقدامات مدنظر داشتیم. در حوزه امنیت و سلامت که حوزه تخصصی و از وظایف ذاتی وزارت کشور در بحث برگزاری انتخابات است، بهترین عملکرد را در انتخابات سال گذشته داشتیم.

 عرف افزود: در خصوص انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی هم به خاطر بیماری کرونا مجبور به تغییر زمان شدیم و زمان آن را از ۲۹ فروردین به ۲۱ شهریور موکول کردیم. برای برگزاری انتخابات در تاریخ ۲۱ شهریور هم تابع نظر ستاد ملی کرونا هستیم و هر تصمیمی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی اتخاذ شود،  وزارت کشور هم تبعیت خواهد کرد.

جمال عرف در پایان  به انتخابات مهم ریاست جمهوری در ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: در سال آینده  چهار انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره ای مجلس و خبرگان را داریم که از همین الان در حال فراهم کردن زمینه‌ها برای برگزاری این انتخابات ها هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.