سواپ نمونه‌گیری از انتهای حلق برای افراد مشکوک به کرونا از سوی یک شرکت دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اولین‌بار در کشور طراحی و تولید شد.

تولید نخستین سواپ نمونه‌گیری از انتهای حلق در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مجید ممیزان مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ادامه مبارزه با ویروس کرونا پژوهشگران و محققان در شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری سلامت مشهد در مسیر تامین محصولات و ملزومات حفاظتی حوزه بهداشت و درمان گام بر می‌دارند.
او افزود: به همین منظور محققان جوان موفق به طراحی و تولید سوآپ نمونه گیری از انتهای حلق برای بیماران مبتلا به کرونا برای اولین بار در کشور شده اند.
مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: طراحی و تولید سواپ نمونه گیری از انتهای حلق برای افراد مشکوک به کرونا، توسط یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری سلامت مشهد انجام شد و در حال حاضر با مجوز وزارت بهداشت وارد بازار شده و با نصف قیمت نمونه خارجی در حال توزیع است.
ممیزان طراحی سواپ نمونه گیری را از پروژه‌های در دست اقدام شرکت‌های فناور مستقر در مراکز رشد عنوان و بیان کرد: در حال حاضر محصول این شرکت با یک دوم قیمت خارجی وارد بازار شده و نیاز تعدادی از دانشگاه‌های علوم پزشکی را را تامین می‌کند.
او تصریح کرد: پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه در نظر دارد با تامین امکانات لازم در حداقل زمان، ظرفیت تولید محصول این شرکت را تا سقف بیش از یک میلیون سواپ در ماه افزایش دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.