رییس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکاران لاستیک مشهد گفت: افزایش قیمت انواع لاستیک خودروهای سبک در بازار تقاضا برای خرید آن را در مشهد کاهش نداده است.

تقاضا برای خرید لاستیک خودرو در مشهد کم نشده است

به گزارش قدس آنلاین، محمدکاظم جنتی افزود: از ابتدای تیرماه کارخانه‌های تولید لاستیک سبک در کشور قیمت تولیدات خود را ۳۰ درصد نسبت به قبل افزایش دادند.

وی ادامه داد: این افزایش قیمت قابل پیش بینی بود و بازار نسبت به آن چندان واکنشی منفی نشان نداد و از آنجا که لاستیک یکی از لوازم مورد نیاز دارندگان خودرو است تقاضا برای آن به رغم گرانی کاهش نیافت.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکاران لاستیک مشهد گفت: خوشبختانه عرضه لاستیک در بازار مشهد نسبت به یک ماه قبل بسیار زیاد است و کارخانه‌ها به نمایندگی‌های خود ماهانه ۱۵۰ تا ۱۸۰ حلقه لاستیک اختصاص می‌دهند و سبد کالایی آنها شرایط ایده‌آلی را دارد.

جنتی افزود: یکی از اشکالات توزیع لاستیک در مشهد انحصار فروش آن در چند نمایندگی محدود است به این معنا که بیشتر مردم مشهد لاستیک مورد نیاز خود را از پنج نمایندگی شهر تهیه می‌کنند در حالی که ۴۰ نمایندگی فروش لاستیک در مشهد وجود دارد.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد مردم شناخت زیادی درباره نمایندگی‌های مجاز فروش لاستیک در شهر مشهد ندارند و ضعف اطلاع رسانی در این حوزه موجب انحصارگرایی در فروش لاستیک شده است.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکاران لاستیک مشهد گفت: قرار است نشستی با مسوولان مربوطه در خصوص نحوه توزیع لاستیک و ایجاد شرایط یکسان برای همه نمایندگی‌های فروش لاستیک در مشهد از طریق اطلاع رسانی و معرفی آنها در جراید و رسانه‌ها برگزار و در این خصوص تصمیم گرفته شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.