رئیس اداره دامپزشکی تایباد گفت: طی یک ماه گذشته صادرات مرغ و جوجه از طریق مرز دوغارون صفر بوده و هیچ صادراتی در این حوزه انجام نشده است.

طی یک ماه گذشته صادرات مرغ از مرز دوغارون انجام نشده است

به گزارش قدس آنلاین، حسن آذریان اظهار کرد: صادرات مرغ و جوجه مربوط به سه ماهه اول سال است که به دلیل تعطیلی تالارها، رستوران‌ها و مراسم با فراوانی و قیمت پایین مرغ مواجه بودیم.

وی ادامه داد: قیمت پایین مرغ و قیمت بالای خوراک دان مرغی سبب شد که مرغداران رغبتی برای جوجه کشی نداشته باشند و این عامل علاوه بر تعطیلی مجالس علتی برای صادرات مرغ مازاد به افغانستان شد.

آذریان بیان کرد: در سه ماهه ابتدای امسال ۳ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۶۴۰ قطعه جوجه یک روزه از گمرک دوغارون به افغانستان صادر شده که طی یک ماه گذشته به صفر رسیده است.

وی در ادامه با تاکید بر شیوع بیماری تب کریمه کنگو توضیح داد: با توجه به شیوع این بیماری در تربت‌جام و سابقه ابتلا در تایباد طی سال‌های گذشته از شهروندان خواهشمندیم از هرگونه کشتار غیر بهداشتی جدا خودداری کنند.

رئیس دامپزشکی تایباد مطرح کرد: با توجه به فرا رسیدن عید قربان و ازدیاد کشتارهای نذورات، کشتارگاه شهرستان ظرفیت کافی برای نیاز مردم را دارد و باید همه کشتارها در این مکان به صورت کاملا بهداشتی انجام شود.

شهرستان تایباد دارای ۲۸۰ هزار راس دام سبک و ۵۵۰۰ راس دام سنگین است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.