خرم‌آباد- هم‌زمان با شیوه کرونا در کشور در بهمن‌ماه سال گذشته بسیاری از مردم همکاری قابل‌توجهی را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سرلوحه رفتار خود قراردادند اما متأسفانه با برداشته شدن محدودیت‌ها در ابتدای امسال دوباره این بیماری در استان لرستان قوت گرفته و اوضاع وخیم شده است.

وضعیت وخیم کرونا در لرستان؛ برپایی هر گونه مراسم پیگرد قانونی دارد

قدس آنلاین-گروه استان ها: در حال حاضر بسیاری از شهرهای استان لرستان باری دیگر وارد وضعیت قرمز شدند و ازآنجایی‌که بسیاری از واحدهای بهداشتی و درمانی برای پذیرش بیماران کرونایی با مشکل  جدی مواجه هستند لذا باری دیگر مسئولان تصمیم به بازگشت محدودیت‌ها گرفتند.

برپایی مراسم عروسی و عزا متأسفانه در طی ماه‌های گذشته یکی از مشکلاتی بود که تبعات برگزاری آن به مبتلا شدن بسیاری از شهروندان منجر شد و حال مسئولان تصمیم گرفتند تا با همکاری نیروهای انتظامی از برپایی این مراسم جلوگیری و با برگزارکنندگان برخورد کنند.

مراکز اقامتی تعطیل

در همین راستا استاندار اذعان کرد بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا ، هتل‌ها و مراکز اقامتی این استان تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شود.

سید موسی خادمی در  نشست با اعضای هیئت‌مدیره آژانس‌های مسافرتی و گردشگری و اعضای انجمن هتل داران با اشاره به وضعیت نامناسب بیماری کرونا بر تعطیلی هتل‌ها و اماکن اقامتی تا تغییر اوضاع کنونی و مهار شیوع کرونا تأکید کرد. 

پذیرش بیماران با مشکل مواجه شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان بابیان اینکه وضعیت کرونایی لرستان رو به وخامت است افزود: مراکز درمانی برای بستری بیماران با مشکل مواجه شدند و در صورت ادامه این روند ممکن است با فاجعه روبرو شویم.

محمود ثمینی بابیان اینکه وضعیت استان بسیار خطرناک است عنوان کرد: با توجه به اینکه  عمده شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز هستند و چنانچه روند مبتلایان به کرونا در استان به همین صورت افزایش پیدا کند به‌طور یقین امکانات  مراکز درمانی  استان  جوابگوی مبتلایان نخواهد بود و همین امر منجر به تلفات انسانی بیشتری خواهد شد که این موضوع بسیار دردآور می‌شود.

برپایی مراسم عروسی و عزا ممنوع

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان بابیان اینکه بر اساس مصوبات ستاد مدیریت کرونا تالارهای پذیرایی به مدت ۱۰ روز تعطیل می‌شوند عنوان کرد: در بحث اجرای مصوبات ستاد نیز باید گفت تیم‌های نظارتی از این اماکن بازدید می‌کنند و در صورت بروز تخلف، برخورد قانونی انجام می‌گیرد.

ثمینی مراسم و تجمعات را کانون شیوع بیماری کرونا دانست و گفت: با بررسی‌های انجام‌شده در هر مراسم عروسی یا عزا به‌طور میانگین تا ۵۰ نفر به بیماری مبتلا می‌شوند ازاین‌رو با توجه به شرایط کنونی و تعطیلی تالارهای پذیرایی، مردم از برگزاری مراسم عروسی در منازل به دلیل عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اکیداً خودداری کنند.

وی بیان کرد: صاحبان متوفی جهت شرکت اقوام در مراسم هیچ‌گونه اطلاعیه‌ای منتشر نکنند و چنانچه اطلاعیه‌ای منتشر شود از بستگان  و اقوام خود درخواست کنند هیچ‌گونه مراسمی  برگزار نمی‌شود و شرکت نکنند. 

ثمینی گفت: چنانچه اطلاعیه برگزاری مراسم تشیع و مراسم ختم  در سطح شهر مشاهده شود نیروهای امنیتی از برگزاری مراسم جلوگیری خواهند کرد و مردم از این بابت گلایه‌مند نشوند چون بارها هشدار داده‌ایم بخش قابل‌توجهی از شیوع بیماری منحوس کرونا از اجتماعاتی است که  در مراسم عزا و عروسی‌ها شکل‌گرفته است.

برخورد با مدیران متخلف

وی بابیان اینکه استفاده از ماسک در تمامی دستگاه‌های دولتی الزامی است تصریح کرد: کارکنان  دستگاه‌های دولتی مکلف هستند از ماسک استفاده کنند و همچنین از ورود ارباب‌رجوع بدون ماسک به دستگاه‌ها جلوگیری شود.

وی ادامه داد:  چنانچه  مواردی از عدم رعایت استفاده از ماسک در دستگاه‌های دولتی گزارش شود  با مدیر دستگاه برخورد خواهد شد که در همین راستا و بر اساس گزارش بازرسان مواردی اعلام و به مدیر دستگاه تذکر داده‌شده و چنانچه رعایت نکنند حتماً مدیر دستگاه به هیئت تخلفات اداری  و در صورت لزوم به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار لرستان خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک هم‌چنین در تمامی اجتماعات ضروری است و در هر محل اجتماع که متولی آن بخش خصوصی و یا دولتی باشد حتماً باید فاصله‌گذاری را رعایت و افراد بدون ماسک به محل تجمع وارد نشوند در غیر این صورت برخورد قانونی به عمل می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.