مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: متاسفانه امسال در قانون بودجه هیچ ردیفی برای قیر یارانه ای در نظر گرفته نشد و خراسان رضوی از قیر یارانه ای محروم است.

حذف قیر یارانه ای امسال از قانون بودجه / مجمع نمایندگان استان  نسبت به اصلاح و بازنگری قانون بودجه در تخصیص قیر یارانه ای اقدام کنند

مهندس قدرت الله ابک  در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: اگر قیر یارانه ای به استان اختصاص داده نشود  با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد.

وی همچنین از تخصیص  ۱۷ میلیارد تومان برای انجام طرح مطالعات باند دوم محور بردسکن به سبزوار خبرداد و گفت:  طرح مطالعات باند دوم محور بجنورد به سمت اسفراین و سبزوار به اتمام رسیده و امید است در ردیف اعتبارات ملی قرار گیرد.   مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی  با بیان اینکه طرح مطالعاتی تمام ۱۰۸ کیلومتر باند دوم محور سه راهی شادمهر تا انابد انجام شده است، گفت: درحال حاضر این پروژه در ۴ قطعه در حال انجام است وتاکنون ۳۰ کیلومتر آن زیربار ترافیکی رفته است.

مهندس ابک  عنوان کرد:  برای جمع کردن ۴ قراردادی که دراین پروژه  انجام شده است ۹۰ میلیارد تومان اعتبار و برای تکمیل پروژه ۱۰۸ کیلومتری ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.  

وی بیان کرد:  اجرای باند دوم محور سه راهی شادمهر به سمت کاشمر و خلیل آباد به بردسکن و انابد  یکی از برنامه های اولویت دار این اداره کل است که امید است با کمک نماینده مردم در مجلس بتوانیم اعتبارات قابل توجه ای به این پروژه از اعتبارات ملی اختصاص داده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اینکه باند دوم ۱۵۰۰ متر از محور بردسکن به سمت خلیل آباد تا هفته دولت به بهره برداری می رسد گفت: برای ادامه باند دوم این مسیر تا روستای شفیع آباد در سال  آینده این مهم نیز اجرایی می شود.

وی اظهارداشت: برای ساخت هر کیلومتر راه حداقل ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که برای اجرای باند دوم محور بردسکن تا شفیع آباد حداقل ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز می باشد. وی با اشاره به طول راههای شهرستان بردسکن استقرار اداره راه و شهرسازی به صورت مستقل را  مورد تاکید قرار داد و گفت: متاسفانه به خاطر کمبود نیرو امکان این مهم وجود ندارد ولی در صورت اعلام آمادگی مسئولان شهرستان می توانیم به صورت نمایندگی راه و شهرسازی را در بردسکن ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: خراسان رضوی به لحاظ وجود راههای اصلی و ۴خطه در کشور از جایگاه خوبی برخوردار است و ۸۰ درصد  طول  راههای محورهای قدیم(خراسان) در خراسان رضوی  قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.