هرمزگان- خبر واگذاری جزیره کیش به چینی‌ها یکی از دغدغه‌هایی است که این روزها موجب واکنش نشان دادن بسیاری از مسئولان استانی و حتی کشوری شده است.

کیش فروشی نیست! رد پای سلطنت‌طلبان پشت پرده شایعات

قدس آنلاین-گروه استان ها: هرروز در فضای مجازی خبری مبنی بر فروش و واگذاری خاک وطن می‌رسد یک روز می‌شنویم که کیش را فروختند، یک روز می‌گویند چابهار را به هندی‌ها واگذار کردندو این روزها هم که فروش کیش به چینی‌ها به سر خط خبرها تبدیل‌شده است!

در این رابطه البته مسئولان دولت سرنخ این دست اخبار را در آن‌سوی آب دانسته و اظهار می‌کنند: این خط خبری است که افراد معاند برای بر هم زدن روابط ایران و چین دنبال می‌کنند.

 در همین راستا محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری روز چهارشنبه ۱۸ تیرماه اعلام کرد: رصد خط سیر فضاسازی و جریان سازی علیه توافق‌ یادشده و درج اطلاعات کذب باهدف ایجاد نگرانی در جامعه، به رسانه‌های معاند و غربی منتهی‌ می‌شود.

جذب سرمایه‌گذاری به معنای واگذاری نیست

فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز با واکنش به این خبر بابیان اینکه خبر واگذاری کیش شایعه‌ای بیش نیست اظهار کرد: ایران هم مانند دیگر کشورها، اهداف کوتاه و بلندمدت برای توسعه مناطق مرزی و جزایر خود دارد که یکی از این سیاست‌ها جذب سرمایه‌گذار خارجی است ولی این اتفاق هم  قوانین و ضوابط خاص خودش را دارد.

وی تأکید کرد: هر سرمایه‌گذار خارجی که بخواهد به‌صورت مستقل یا با مشارکت ایرانی‌ها در مناطق آزاد ما سرمایه‌گذاری کند در جمهوری اسلامی ایران چارچوب قانونی دارد و قانون ما به‌هیچ‌وجه اجازه واگذاری قطعی حتی یک متر از خاکمان را نمی‌دهد.

وی درباره شایعه‌های واگذاری قطعی کیش و قشم به چینی‌ها گفت: شایعه واگذاری جزایر کیش و قشم حرف‌های بی‌ربط و بیهوده‌ای است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: این شایعه‌سازی‌ها باهدف ایجاد تشویش در میان مردم صورت می‌گیرد و مسئولان برای روشن شدن افکار عمومی باید همه‌چیز را به شکل شفاف و صادقانه به مردم بگویند.

وی یادآور شد: من به‌عنوان استاندار اگر در مناطق آزاد هرمزگان یا سرزمین اصلی آن قرارداد سرمایه‌گذاری بزرگی بسته شود به‌صورت شفاف به مردم اعلام خواهم کرد.

وی تأکید کرد: مردم نگران نباشند اگر هم سرمایه‌گذاری وارد این جزایر شود به‌منزله بخشیدن بخشی از خاک عزیزمان نیست و ما اصلاً نباید اجازه بدهیم چنین تصور غلطی شکل بگیرد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: ما نباید با این حرف‌های بیهوده سد راه سرمایه‌گذاری در مناطق آزادشویم و اتفاقاً ما باید مشوق‌هایی را برای سرمایه‌گذار خارجی بگذاریم چون وقتی سرمایه خارجی وارد شود به دنبال آن دانش فنی و تکنولوژی و اشتغال‌زایی هم می‌آید و صادرات نیز رونق می‌گیرد.

سلطنت‌طلبان پشت شایعات واگذاری

در همین رابطه غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مصاحبه با یکی از روزنامه های دولتی ادعا کرد: در سال گذشته که این شایعه خیلی بر سر زبان‌ها افتاده بود بالاخره مجبور شدیم از پلیس فتا کمک بگیریم لذا پس از پیگیری‌های پلیس فتا مشخص شد سرمنشأ این شایعه یکی از سایت‌های منتسب به سلطنت‌طلبان در خارج از کشور است.

وی بیان کرد: امسال هم در شرایطی که از یک‌سو با تحریم‌های ظالمانه و از سوی دیگر با کرونا درگیر هستیم، این شایعه را بار دیگر داغ‌کرده‌اند ولی قاطعانه می‌گویم هیچ بحثی در این مورد نبوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: کیش منطقه آزاد است و نمی‌توان حتی یک متر از زمینش را به یک نفر خارجی فروخت.

وی خاطرنشان می‌کند: در سال‌های دفاع مقدس جوانان ما جانشان را دادند تا یک متر از خاکشان نرود در حال حاضر نیز همان‌گونه است و جای نگرانی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.