فرماندار بردسکن در نشست با مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی و معاونین وی و در حضور حجت الاسلام نیک بین نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر بردسکن گفت: متاسفانه محورهای حوزه استحفاظی شهرستان بردسکن وضعیت مناسبی ندارد و این مهم مطالبه جدی مردم از مسئولان راه شهرسازی است.

محورهای حوزه استحفاظی شهرستان بردسکن  نگاه جدی مسئولان راه و شهرسازی را می طلبد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی شاکری با اشاره به موقعیت شهرستان بردسکن در مسیر ترانزیتی چندین استان کشور  گفت: جاده بردسکن به سمت انابد و درونه  یک جاده بسیار کم عرض و بدون شانه خاکی است و  هر از چند گاهی  شاهد تصادف دلخراش دراین محور هستیم.

وی اظهارداشت:  قدمت احداث این جاده به ۴۰ سال گذشته  برمی گردد و طی این مدت هیچ کاری برای تعریض آن صورت نگرفته است و تنها به لکه گیری آن بسنده شده است.

فرماندار بردسکن  به وضعیت محور بردسکن به سبزوار اشاره کرد و گفت:  آنچنان آسفالت این محور  خراب شده است  که اگر یک راه دسترسی خاکی وجود داشته باشد رانندگان ازاین محور دیگر تردد نمی کنند.

وی  خواستار دوبانده شدن این محور شد و گفت: درحال حاضر این محور با درجه اهمیت فرعی است و با توجه به حجم بالای ترافیک  می طلبد این محور به درجه اصلی ارتقاء پیدا کند و حداقل نسبت به تعریض آن  در کوتاه مدت  اقدام شود.

  شاکری بر تسریع اجرای باند دوم محور بردسکن تا خلیل آباد تاکید کرد و گفت: متاسفانه سهم شهرستان بردسکن از اجرای باند دوم این محور ۱۵۰۰ متر بیشتر نیست که  باید مسئولان  راه و شهرسازی استان  این قطعه را در اولویت کاری خود قرار دهند.

 وی به حوادث ناگوار این محور طی چند سال گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت:  مسئولان استان باید نگاه جدی به راههای شهرستان بردسکن داشته باشند.

وی  به نیمه رها شدن پروژه کنار گذر بردسکن با گذشت ۱۵ سال  اشاره کرد و گفت: متاسفانه به خاطر نبود کنار گذر تمامی وسائط نقلیه سنگین از هسته مرکزی شهر تردد می کنند که همه ساله  میلیارد ها تومان به زیرساخت های شهری خسارت وارد می شود.

وی تعیین تکلیف این پروژه را یکی دیگر از مطالبات مردم بردسکن اعلام کرد و گفت:  شهرداری بردسکن  اخیرا عملیات روکش آسفالت خیابان شهید یوسفی، مسیر تردد ماشین های سنگین را در دست اقدام دارد که می طلبد اداره کل راه و شهرسازی  شهرداری را با تامین قیررایگان کمک کند.

فرماندار بردسکن  بر تکمیل پروژه جاده روستای علی بیگ که  ۷ کیلومتر می باشد تاکید کرد و گفت: تاکنون   ۴ کیلومتر از این  جاده آسفالت شده است و همچنان آسفالت مابقی آن بلاتکلیف  مانده است.

وی همچنین خواستار تعیین تکلیف زمین های معوض شهرداری که به یک مطالبه ۱۰ ساله تبدیل شده است گردید و از مدیرکل راه و شهرسازی خواست این مهم را هرچه سریعتر  در دستور کار برنامه های خود قرار دهد ووضعیت آن را تعیین تکلیف کند.

حجت الاسلام جواد نیک بین نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی از مدیرکل راه و شهرسازی خواست با توجه به وضعیت نامناسب راههای شهرستان بردسکن تدابیر لازم را اتخاذ کند.

وی همچنین  به مطالبه جدی مردم در بحث زمین های معوض اشاره کرد و گفت: قصه زمین های معوض به یک  قصه پر غصه  و یک مسله  امنیتی تبدیل شده است  و ضرورت دارد  متولیان امر به این مهم توجه کنند.

علی صابری رئیس شورا و محمد یوسفی عضو شورای اسلامی شهر بردسکن نیز  به مشکلات زمین های معوض و پروژه کنار گذر بردسکن و محور بردسکن به خلیل آباد اشاره و خواستار تعیین تکلیف هرچه سریعتر این مطالبات مردمی شدند.

درسفر یک روزه مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی به همراه معاونین وی که به همت و پی گیری حجت الاسلام نیک بین نماینده مردم بردسکن، کاشمر و خلیل آباد و کوهسرخ  صورت گرفت، مدیرکل راه و شهرسازی از نزدیک در جریان  مسایل و مشکلات راههای این شهرستان ها قرار گرفت و در نشست با فرمانداران این شهرستان ها  مشکلات و مطالبات منطقه در حوزه راهها  بیان شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.