معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: پنجاه و یکمین ایستگاه آتش نشانی مشهد که به نام آتش نشان فداکار امیر محمد زارع مزین شده در بلوار مجد به بهره برداری رسید.

پنجاه و یکمین ایستگاه آتش نشانی مشهد به بهره برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی در این خصوص گفت: این ایستگاه در گروه ایستگاه هـای دارای کاربری اطفاء حریق و امداد و نجات سبک سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد قرار گرفته و یـکی از ایـستگاه‌های استاندارد و مجهز می باشد که سـازه آشیـانه آن سوله اسـت و ساختمانی با اسـکلت فـلزی و مقاوم در بـرابـر زلزله برای این ایستگاه احداث شده است.
وی افزود: ضرورت احداث این ایستگاه با توجه به بافت متراکم تجاری، اداری و مسکونی  در محدوده این ایستگاه، بسیار مهم بوده که با بهره‌برداری از این ایستگاه، چتر ایمنی در  محدوده  بلوار شهید قرنی، بلوار مجد، بولوار حرعاملی ،بلوار کلاهدوز و بولوارمطهری جنوبی تکمیل تر و پشتیبانی برای ایستگاه های شماره ۳ در خیابان فلسطین ،ایستگاه شماره ۱۰ در بلوار حر عاملی و ایستگاه شماره ۱ واقع در میدان شهدای مشهد نیز مطلوب‌ تر می گردد.
 یعقوبی عنوان کرد : با افتتاح این ایستگاه زمان پاسخگویی نـیز، به تنـاسب کاهش پیدا خواهد کرد و در امدادرسانی با محوریت تسهیل در زمان رسیدن تیم های پشتیبان امداد و نجات و اطفاء حریق می توان کمک شایانی به مدیریت شهری در عملیات های پیش رو داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: برای ساخت ایـن ایـستگاه در عرصه ای به مساحت ۲۳۰ مترمربع و زیر بنای ۳۲۰ متر مربع،  به غیر از هزینه های تملک، حدود ۱۷ میلیارد ریال هزینه گردیده است.
گفتنی است در سال جاری علاوه بر افتتاح این ایستگاه، عملیات اجرایی ۳ ایستگاه دیگر شامل ایستگاه های غدیر، رسالت و رازی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در حال اجراست و توسعه و بهسازی ایستگاه های مفتح و عسکریه نیز در حال انجام می باشد که امیدواریم با سرعت خوب اجرای این پروژه ها، تمامی این ایستگاه ها در سال جاری به بهره برداری رسیده و شهر مشهد از لحاظ تعداد ایستگاه های آتش نشانی به نسبت جمعیت به شرایط استاندارد نزدیک تر شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.