نماز جمعه این هفته با توجه به افزایش شهرهای قرمز از نظر شیوع کرونا در خراسان رضوی در ۲۱ پایگاه از مجموع ۵۳ پایگاه نماز جمعه این استان اقامه ‌شد.

نماز جمعه در ۲۱ پایگاه خراسان رضوی اقامه شد

به گزارش قدس آنلاین؛ امام جمعه سبزوار گفت: نمایندگان مجلس در طرح سوال از وزیران و قوه مجریه اخلاق اسلامی را فراموش نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه‌های نماز جمعه  سبزوار افزود: نمایندگان مجلس در طرح سوال از برخی وزیران به جای اهانت با منطق قوی آنها را به چالش بکشانند چون در اخلاق اسلامی اهانت پذیرفتنی نیست.  
وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد سازنده از دولت با وحدت و همدلی تلاش کنند فرصت باقی مانده عمر دولت دوازدهم صرف ساماندهی اوضاع نابسامان و کاهش مشکلات معیشتی واقتصادی شود.
امام جمعه سبزوار گفت: در شرایط تهاجم دشمن به ستون خیمه انقلاب اسلامی، باید تلاش همگان در جهت تقویت مبانی و آرمان‌های انقلاب و نه توجه به مسائل فرعی باشد.  
وی افزود: گرانی سرسام آور است و مسوولان به جای میزنشینی باید با حضور بین مردم از نزدیک مشکلات آنها را لمس کنند.

حجت الاسلام مقیسه با بیان اینکه تحریم یکی از علل بی شمار مشکلات اقتصادی کشور است ادامه داد: برخی مدیران سوء مدیریت خود را به بهانه تحریم توجیه نکنند و از فرصت مسوولیت خود برای خدمت به نفع محرومان استفاده نمایند.
وی همچنین با اشاره به هفته عفاف و حجاب گفت: یکی از تلاش‌های دشمن برای غلبه بر جامعه اسلامی اشاعه فساد، فحشا و رواج بد حجابی است که مسوولان فرهنگی و خانواده‌ها باید نسبت به آن حساس باشند.

امام جمعه شاندیز هم با تاکید بر ادامه رزمایش معیشتی و کمک به کسب و کارها مردم را نسبت به رعایت امور بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مجالس و محافل دعوت نمود.

حجت الاسلام علی بهمنی گفت: این کار نشانه تقوای انسان‌هاست که نسبت به جان دیگران احساس مسوولیت داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به هفته عفاف و حجاب افزود: حفظ حجاب در قرآن مورد تاکید قرار گرفته و رعایت آن از ضروریات دین اسلام است. از حجاب همانند لباس رزم نام برده شده است همچنان که رزمندگان ما در دفاع از اسلام لباس رزم می‌پوشیدند حجاب بانوان نیز همین حکم را دارد.

امام جمعه شاندیز ادامه داد: در وصیت نامه شهدا هم بر حفظ حجاب تاکید شده است و دشمن با جنگ نرم می‌خواهد حجاب را از بانوان ما بگیرد باید مراقبت کنیم و با زبان خوش به کسانی که آگاهی ندارند در این خصوص تذکر دهیم.

امام جمعه طرقبه هم گفت: پرورش مبانی اعتقادی ودینی در جامعه می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و بستر رشد و پیشرفت یک جامعه را هموار نماید.

حجت الاسلام محمد حسن ایزدی شرایط کنونی جامعه را بسیار حساس دانست و همگان را به رعایت نکات بهداشتی دعوت کرد.

وی افزود: امروز علاوه بر ویروس کرونا گرانی و نابسامانی بازار نیز همچون ویروسی مهلک به جان مردم افتاده و سلامت روانی جامعه را به خطر انداخته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.