مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سومین گام اجرای پویش پند تعداد سه هزار و ۲۷۰ بسته بهداشتی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کمیته امداد امام خمینی(ره) در میان ساکنان مناطق حاشیه شهر مشهد توزیع می‌شود.

توزیع  ۳۲۷۰بسته بهداشتی در حاشیه شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید محمود طباطبایی در حاشیه مراسم آغاز توزیع بسته‌های بهداشتی در حاشیه شهر مشهد  اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون کمک‌های مؤمنانه دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با عنوان پویش نیکوکاری دانشگاهیان (پند) در دو نوبت اجراشده که هر دو نوبت آن در ماه مبارک رمضان اجرا شد و نوبت سوم هم در ماه ذی‌القعده که متعلق به امام هشتم(ع) است در شهر امام مهربانی‌ها اجرا می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مرکز پند در راستای جذب مشارکت‌های دانشگاهیان گام برداشته و در گام نخست ۵۰۰ بسته غذایی و در گام دوم ۱۵ هزار پرس غذای گرم در هر شب ماه مبارک رمضان در میان نیازمندان مناطق حاشیه شهر مشهد توزیع شد.

وی بابیان اینکه در گام سوم و با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) تعداد ۳۲۷۰ بسته بهداشتی ویژه ساکنان مناطق حاشیه شهر آماده‌شده که اولین بسته آن امروز توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: ما جامعه هدف را با همکاری مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی کردیم و در این رابطه ۲ هزار خانوار مناطق حاشیه شهر که دچار سوءتغذیه شدید هستند شناسایی شدند که خطری عمده بوده و اگر این گروه دچار فقر غذایی شوند با آسیب‌های جدی مواجه می‌شوند و در این خصوص اقدام لازم در جهت رفع مشکلات غذایی آنان در بازه زمانی طولانی صورت گرفته تا فقر غذایی از بین برود.

حجت‌الاسلام طباطبایی اضافه کرد: اگر بخواهیم یک خانواده سالم داشته باشیم باید در کنار مباحث تغذیه‌ای به نکات بهداشتی هم توجه شود و در این خصوص پک‌های بهداشتی آماده‌شده تا تقدیم ساکنان مناطق حاشیه شهر بشود.

وی بابیان اینکه این برنامه دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌تواند الگویی مناسب برای دیگر مجموعه‌ها باشد تا با مشارکت همگانی تمامی دستگاه‌ها هرچه سریع‌تر شاهد رفع مشکلات تغذیه‌ای و بهداشتی گروه هدف باشیم، تأکید کرد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا مناسک حج تعطیل شد و زائرانی که امسال مشرف نشدند می‌توانند در راستای تأمین مواد غذایی نیازمندان امر قربانی گوسفند را داشته باشند و گوشت آن را در میان نیازمندان تقسیم کنند؛ حتی غیر حجاج هم می‌توانند مشارکت کنند و شایسته است تمامی کسانی که توانایی مالی دارند در این حرکت خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه مرکز پند در همین راستا برنامه‌ریزی دارد در عید قربان جذب مشارکت‌های مردمی را داشته باشد و این طرح تنها شامل دانشگاهیان نمی‌شود، بیان کرد: در مسئله نذورات مؤمنان در ایام محرم و صفر به جهت شرایط خاص امسال اگر واقفان و کسانی که نذری در این خصوص داشته‌اند رضایت داشته باشند می‌توانند در دیگر امورات مشارکت کنند، حتی کسانی که نذر شرعی داشتند می‌توانند در جهت مشارکت‌های پرشورتر نذر مستحبی را جایگزین نموده و به این شکل در مسیر کمک به نیازمندان نقش‌آفرینی کنند.

توزیع بیش از ۱۷۵ هزار بسته معیشتی و سلامت در میان نیازمندان

همچنین مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در این مراسم گفت: یکی از اهداف کمیته امداد امام خمینی(ره) مردمی‌ کردن فعالیت‌ها بوده و امسال با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مرکز نیکوکاری تخصصی پند در حوزه پزشکی راه‌اندازی شد.

حبیب‌الله آسوده افزود: در این مرکز کمک‌های هر دو مجموعه را داریم و در این مرحله پک‌های بهداشتی به ارزش ریالی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان در میان نیازمندان مناطق حاشیه شهر مشهد توزیع می‌شود.

وی در رابطه میزان هدایای اهدایی در حوزه‌های معیشتی و سلامت در دوره بحران کرونا، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی بیش از ۱۷۵ هزار بسته معیشتی و سلامت را با مشارکت مجموعه‌های مختلف ازجمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد در میان تمامی نیازمندان اعم مددجو و غیر مددجو توزیع کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی بیان کرد: در بحث اطعام هم از ابتدای شیوع بحران کرونا در سطح استان بیش از ۲ میلیون ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم توزیع‌شده و مددجویان تحت پوشش بیش از ۷ میلیون عدد ماسک را با مجوزهای قانونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تولید کرده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.