۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
کد خبر: 711280

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در استان به ۳۱ نفر خبر داد و گفت: امروز متاسفانه دو مورد فوتی جدید گزارش شد که این دو مورد ۷۱ ساله و ۷۹ ساله دچار بیماری زمینه ای و اهل دهدشت و گچساران بودند.

به عیادت کرونایی ها نروید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدانپناه گفت: در بیستمین روز از تیرماه، ۵۸ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه ۷ بیمار نیز در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان بستری می باشند، اذعان داشت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۱۵۶۳ مورد گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: برای کنترل کرونا همه باید خود را ملزم به استفاده از ماسک کرده، دست‌های آلوده را به هیچ‌وجه به صورت خود نزنند، فاصله ۲ متری را در هر شرایطی از افراد دیگر به ویژه هنگام صحبت کردن حفظ کرده، در تجمعات شرکت نکرده و مسافرت به شهرها و استان های مجاور نداشته باشند.

دکتر یزدانپناه گفت: همچنین از مردم عزیز استان تقاضا داریم که برای ملاقات با بیماران، در مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها حضور پیدا نکنند و با پیامک و تلفن جویای سلامتی عزیزان خود باشند.

وی با بیان اینکه استان در مرحله عبور از موج اول کرونا است که می تواند لطمات جبران ناپذیری به سلامت و جان مردم استان وارد کند، یادآور شد: شدت بیماری و کشندگی بیماری بستگی به سن، بیماری(بیماری های)زمینه ای، تعداد ویروس وارد شده و یا تکثیر یافته در بدن، کیفیت مراقبت های درمانی ارایه شده، نحوه برخورد پزشکان و پرستاران با بیمار، داشتن روحیه امیدواری و شفاعت از خداوند متعال دارد.

وی افزود: تا کشف واکسن و داروهای موثر مجبور به تحمل ویروس کووید-۱۹ هستیم. این ویروس ضعیف نشده است و باید کارهای روزمره خود را همراه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به نحوی ادامه دهیم که به خود و اطرافیانمان آسیبی وارد نکنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.