رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به مشکلات حوزه شهرسازی در منطقه توس گفت: تصویب طرح راهبردی توس بسیاری از مشکلات این منطقه را حل می‌کند.

تصویب طرح راهبردی توس بسیاری از مشکلات این منطقه را حل می‌کند

به گزارش قدس آنلاین و به  نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید مسعود ریاضی در مراسم افتتاح فاز سوم ساماندهی جلوخان آرامگاه فردوسی و آغاز عملیات اجرایی ایجاد راه دسترسی به کهن دژ که با حضور شهردار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد برگزار شد، افزود: رهبر معظم انقلاب سال ۷۵ برای بازدید به آرامگاه فردوسی آمدند و فرمودند اقدامات در این محدوده کافی نیست و مسئولان باید اهتمام کافی بورزند.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: پس از گذشت چند سال توس به‌عنوان منطقه‌ای غیر منفصل به شهر پیوست اما کار زیادی برایش انجام نشد.
وی ادامه داد: با آغاز به کار شورای پنجم برای توس مشاور گرفته شد و طرح راهبردی توس نیز یک سال پیش در کمیسیون ماده پنج تصویب شد.

ریاضی بابیان این‌که بیش از یک سال منتظر بودیم تا این طرح در تهران تصویب شود اظهار کرد: خوشبختانه چند روز گذشته این اتفاق افتاد و حال می‌توان به فکر ثبت جهانی و جذب سرمایه‌گذار بود.

وی یادآور شد: در این طرح بر باقی ماندن اراضی بزرگ‌مقیاس کشاورزی به همین حال تأکید شده است، اما برخی سودجویان با انتشار خبر تصویب طرح راهبردی توس شروع به قطعه‌بندی این اراضی و فروش آن به مردم کرده‌اند.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: رسانه‌ها و مدیریت شهری باید نسبت به این موضوع به مردم اطلاع‌رسانی کنند تا جلوی این سودجویان گرفته شود ،همچنین به آن‌هایی که به سمت خرید این زمین‌ها روی آورده‌اند می‌گویم که از این کار خودداری کنند که در آینده مغبون نشوند.

وی با اشاره به این‌که پروژه‌هایی که در این منطقه وجود دارد از آرامگاه تا سه‌راه فردوسی تعریف‌شده است اظهار کرد: ساماندهی سه‌راه شاهنامه به‌عنوان یک پروژه دست مشاور است اما هر طرح‌ برای اجرا در توس باید از فیلترهای زیادی عبور ‌کند.

ریاضی افزود: مردم چهار برج زمینی را برای استفاده در حوزه ورزش هبه کرده‌اند که طرح گود چوخه برای اجرا در این زمین در دست طراحی است.

وی اضافه کرد: همچنین برای ساماندهی پل تاریخی کشف رود نیز مسابقه‌ای طراحی‌شده و برای طرح‌های مرمت فراخوان داده‌ایم.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به این‌که مشاور پروژه پردیس از جلوخان تا هارونیه نیز انتخاب‌شده است تصریح کرد: در کنار این اقدام، دیوار باره ۷ کیلومتری توسط میراث با همکاری شهرداری در حال مرمت است.

ریاضی تأکید کرد: سال گذشته استاندار گفت ثبت جهانی توس با بنده، اما اتفاقی نیفتاد، حال باید خودمان به فکر ثبت جهانی آن باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.