خراسان شمالی- مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: دل‌پیچه و اسهال از علائم بروز ویروس کرونا در بیماران این استان در این موج از بروز بیماری کووید۱۹ است.

بروز کرونا با علائم گوارشی در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، فیض‌الله برزگر افزود: در چند ماه گذشته که شیوع ویروس کرونا در استان اوج گرفت، علائم گوارشی همچون اسهال و دل‌پیچه در بیماران کمتر به چشم می‌خورد اما در این دوره بیشتر مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل گرما و ورود میوه‌های تابستانی به بازار هستیم این امر نیز در بروز مشکلات گوارشی در این بیماران تأثیرگذار است.

برزگر تصریح کرد: در ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور ازآنجایی‌که مردم با بیماری کووید ۱۹ آشنا نبودند نکات بهداشتی را خوب رعایت می‌کردند اما بعدازاینکه وضعیت به حال عادی برگشت و مردم نیز با ویروس کرونا آشناتر شدند، این موضوع برای آن‌ها عادی‌تر شد و اکنون کمتر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه میزان ابتلا و بستری شدن در بیمارستان‌های استان رو به افزایش است، افزود: به‌صورت جدی از مردم درخواست می‌شود که از ماسک استفاده کنند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.