رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد گفت: امسال هم مانند گذشته قیمت لوازم خانگی به صورت قانونی افزایش پیدا کرده است و هیچ فروشنده و تولید کننده ای اجازه ندارد بیش از ۲۵ درصدی که به قیمت لوازم خانگی اضافه شده افزایش قیمتی دیگری داشته باشد.

افزایش قیمت 25 درصدی لوازم خانگی / کیفیت بسیاری از لوازم ایرانی با نمونه خارجی برابری می کند

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: ممنوعیت واردات لوازم خانگی و امتناع تولیدکنندگان از عرضه محصول به بازار دست به دست هم داده تا نابسامانی در بازار لوازم برقی خانگی ادامه یابد؛ یا اجناس به قدری گران است که مشتری قدرت خرید ندارد و یا هیچ کالایی برای فروش وجود ندارد. در همین خصوص رضا رزقیان رئیس اتحادیه لوازم خانگی بیان کرد: من بارها به این نکته اشاره کرده ام که تمام  افزایش قیمت ها با مجوز از سازمان صنعت و معدن و سازمان حمایت از مصرف کننده و هیچ شرکت و تولید کننده ای نمی تواند افزایش قیمت غیر قانونی داشته باشد.

وی ادامه داد: امسال هم به مانند گذشته قیمت لوازم خانگی درصدی افزایش پیدا کرده است که هیچ فروشنده و تولید کننده ای اجازه ندارد بجز ۲۵ درصدی که به قیمت لوازم اضافه شده افزایش قیمتی دیگری داشته باشد.

رزقیان افزود: از اول ادیبهشت ماه تا الان ۲۵ درصد به کلیه لوازم خانگی با مجوز سازمان صنعت و معدن افزوده شده است که با توجه به وابستگی ارزی تمام کالاها همه شرکت ها موظف شده اند از ۲۸ خرداد ماه قیمت تمام کالاهایشان را در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند و آنها را در محل رویت خریداران و مشتریان قرار دهند.

اگر طبق گزارش بازرسان اتحادیه و اتاق اصناف موردی خلاف این موارد گزارش شود قطعا با آن برخورد خواهد شد و فرد مورد نظر به سازمان تعزیرات معرفی خواهد شد.

وی گفت: همانطور که گفتم خیلی از این لوازم خانگی وابستگی ارزی دارند و دقیقا به همین علت ما در ارائه برخی کالاها با کمبودهایی مواجه ایم کالاهایی مانند ماشین ظرف شویی و برخی لوازم برقی ریز دیگر. هر چند هنوز هم می گویم که خیلی از لوازم ایرانی به لحاظ کیفی با نمونه خارجی اش برابری می کند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد گفت: باید در این وضعیت از شرکت های تولیدی حمایت شود در حالی که این اتفاق نمی افتد چرا به شرکت های ایران خودرو و سایپا بسته های حمایتی داده می شود در حالیکه شرکت های لوازم خانگی که اولویت یکم را برای مردم و مصرف کننده دارد بسته حمایتی داده نمی شود. کارخانه های ما باید بتوانند به راحتی تولید کنند تا مصرف کننده بتواند بدون هیچ گونه افزایش قیمتی لوازم مورد نیازشان را تهیه کنند.

وی در خصوص برگزاری برخی جشنواره های فروش در سالهای قبل و همچنین برگزاری این جشنواره ها در سال جدید گفت: هر ساله جشنواره هایی به شکل های مختلف از جمله تخفیف های ۱۰ تا ۱۵ درصدی یا ارائه لوازم خانگی با در اختیار گذاشتن وام های بانکی که مصرف کنند می تواند با مراجعه به برخی فروشگاه های تایید شده از سمت اتحادیه از طریق کارت های خریدی که ارائه می شود اجناس مورد درخواستشان را با اقساط ۳۶ ماهه از طریق فروشگاه های مجاز تهیه کند.


انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.