مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: خرید گندم تضمینی مازاد بر نیاز کشاورزان توسط شبکه تعاون روستایی استان از ۷۰ هزار تن عبور کرد.

خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی از ۷۰ هزار تن عبور کرد

به گزارش قدس آنلاین، ایرج ناصری مقدم  افزود: خرید تضمینی گندم در این استان از خرداد ماه امسال آغاز شده و تا کنون در شهرستان‌های سرخس، رشتخوار، سبزوار، بردسکن، تایباد، تربت‌جام، صالح آباد و نیشابور این میزان خرید انجام شده است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۶۶ هزار تن از خرید گندم تضمینی ثبت سامانه شده و خرید همچنان ادامه دارد.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۳۹۹ برای هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال تعیین شده که این قیمت بر اساس پایه خرید با چهار درصد افراد مفید و یک درصد افت غیر مفید است.

ناصری‌مقدم افزود: بازدیدهای مستمر از مراکز خرید گندم تضمینی در استان خراسان رضوی ادامه دارد و خرید بر اساس دستورالعمل‌ها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: از آغاز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا نیز در استان خراسان رضوی تا کنون بیش از هفت هزار و ۸۰۰ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان کلزا کار استان خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: خرید محصول کلزا هم از ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز شده است و امسال نرخ خرید تضمینی دانه روغنی کلزا با ۳۵ درصد افزایش به ازای هر کیلوگرم ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال است و کشاورزان استان در سال زراعی گذشته بیش از ۶ هزار تن کلزا به مراکز خرید تضمینی شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی تحویل دادند و مطالبات آنان در این زمینه نیز به طور کامل پرداخت شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.