قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا اعلام شد و نماینده‌های فوتبال ایران باید حد فاصل ۲۴ شهریور تا سوم مهر مقابل رقبای خود قرار بگیرند. در بازه‌ای ۱۱ روزه فوتبال ایران در بوته آزمونی سخت قرار خواهد گرفت و سرنوشت صعود کننده‌ها مشخص خواهد شد.

لیگ قهرمانان آسیا نفس می‌گیرد

حمیدرضا عرب/

 قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا اعلام شد و نماینده‌های فوتبال ایران باید حد فاصل ۲۴ شهریور تا سوم مهر مقابل رقبای خود قرار بگیرند. در بازه‌ای ۱۱ روزه فوتبال ایران در بوته آزمونی سخت قرار خواهد گرفت و سرنوشت صعود کننده‌ها مشخص خواهد شد. بدون شک نماینده‌های فوتبال ایران اگر با آمادگی فنی کافی راهی این رقابت‌ها نشوند، با مشکلات عدیده مواجه خواهند شد به این دلیل با حداقل فاصله ممکن و در کمترین زمان باید چهار بازی انجام دهند.

*هر سه روز یک بازی

برای مثال بازی‌های استقلال که از ۲۴ شهریور مقابل الوحده قرار می‌گیرد تا دوم مهر آخرین دیدارش را با الاهلی عربستان برگزار می‌کند، هر سه روز یک‌بار باید در این عرصه به میدان برود که چنین شرایطی برخورداری از یک شرایط بدنی متفاوت را می‌طلبد. البته استقلال تنها نماینده ایران نیست که با وضعی بغرنج در لیگ قهرمانان آسیا مواجه می‌شود. همه تیم‌ها همین وضعیتی را خواهند داشت که استقلال دارد و تیم‌های دیگر کشورها نیز همین گونه خواهند بود و با مصائب بسیاری مواجه‌اند. بدون شک تیم‌هایی توان عبور از این مرحله را خواهند داشت که از شرایط بدنی مطلوبی بهره ببرند و با آمادگی روحی و روانی بالا گام به این رقابت‌ها بگذارند.

*بدون تماشاگر

احتمالاً کشورهای امارات یا عمان محل برگزاری این بازی‌ها خواهد بود اما بعید است تماشاگری در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشد در نتیجه شاهد موج منفی کمتری علیه نماینده‌های فوتبال ایران خواهیم بود چرا که بازی در کشورهای عربی اصولاً به سود ایران نیست و تماشاگران عرب در هر حال تیم‌های حاشیه خلیج‌فارس را حمایت خواهند کرد.

*زمان‌بندی کشنده

مسئله‌ای که اما برگزاری این رقابت‌ها را برای نماینده‌های فوتبال ایران دشوارتر می‌کند، زمان پایان لیگ برتر و جام حذفی است. شاید یکی از دلایلی  که سبب شد سازمان لیگ با اصرار از استقلالی‌ها بخواهد مقابل تراکتورسازی قرار بگیرند، همین زمان‌بندی فشرده است. به هرحال تصمیم‌گیران در سازمان لیگ هم نیک می‌دانند که بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا باید در موعد تعیین شده برگزار شود و درنتیجه رقابت‌های داخلی تا آن زمان باید به پایان برسد چراکه قطع به یقین تیم‌های ایرانی دو هفته از ایران دور خواهند بود و عملاً برگزاری بازی‌های داخلی در آن زمان غیر ممکن است. البته دشواری تیم‌هایی که در رقابت‌های جام حذفی حضور دارند بیشتر است چرا که پس از پایان لیگ برتر بلافاصله باید وارد رقابت‌های حذفی شوند وپیامدش نیز در لیگ قهرمانان آسیا حضور یابند.

گروه A؛ استقلال

* الوحده امارات-استقلال (دوشنبه۲۴ شهریور)

*استقلال-الوحده امارات (پنجشنبه۲۷ شهریور)

*استقلال- الشرطه عراق (یکشنبه۳۰ شهریور)

*استقلال-الاهلی عربستان (چهارشنبه۲ مهر)

گروه B؛ شهرخودرو

*شباب الاهلی دبی-شهرخودرو (دوشنبه ۲۴ شهریور)

*شهرخودرو-شباب الاهلی دبی (پنجشنبه ۲۷ شهریور)

*شهرخودرو-العین امارات (یکشنبه ۳۰ شهریور)

*شهرخودرو-پاختاکور ازبکستان (چهارشنبه ۲ مهر)

گروه C؛ پرسپولیس

* پرسپولیس-التعاون (سه شنبه ۲۵ شهریور)

*التعاون-پرسپولیس (جمعه ۲۸ شهریور)

*پرسپولیس-الدحیل (دوشنبه ۳۱ شهریور)

*پرسپولیس-شارجه (پنجشنبه ۳ مهر)

گروه D؛ سپاهان

*سپاهان- النصر عربستان (سه شنبه ۲۵ شهریور)

* النصرعربستان-سپاهان (جمعه ۲۸ شهریور)

*سپاهان-العین امارات (دوشنبه۳۱ شهریور)

*سپاهان-السد قطر (پنجشنبه ۳مهر)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.