حبیب نقاش یکی از بازماندگان هنر نقاشی قهوه‌خانه‌ای و چهره ماندگار دزفول در سن ۸۸ سالگی به دیار باقی شتافت.

حبیب نقاش یکی از آخرین بازماندگان نقاشی قهوه‌خانه‌ای درگذشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، استاد حبیب نقاش پنجشنبه شب (۱۹ تیر) به دلیل کهولت سن و سکته مغزی در بیمارستان بستری و صبح جمعه (۲۰ تیر) دارفانی را وداع گفت.

این استاد برجسته که متولد ۱۳۱۱ در شهرستان دزفول و مسن‎ترین نقاش منطقه و چهره‎ ماندگار دزفول بود، یکی از آخرین بازماندگان نقاشی سنتی قهوه‎خانه‌ای و عاشورایی و نیز نقاشی پشت شیشه در کشور محسوب می‌شد و این هنر ارزشمند را از پدر و اجدادش آموخته بود.

استاد حبیب نقاش بیش از ۴۰ اثر نقاشی در موضوعات مختلف از جمله تلفیق واقعه عاشورا و دفاع مقدس خلق کرده و از نکات مهم هنر او این بود که این هنرمند خود، رنگ‎های مورد نیاز نقاشی‎هایش را تولید می‎کرد.

نام خانوادگی استاد نقاش از هنر خانوادگی‎اش که همان نقاشی است گرفته شده بود؛ خانواده‎ای که طی چندین نسل هنرمندان زیادی را برای حفظ هنر نقاشی قهوه‎خانه‎ای تربیت کرده است.

بیش از ۴۰ اثر نقاشی استاد به سبک قهوه‎خانه‎ای پشت شیشه‎ای و ۴۰ اثر مینیاتوری استاد حبیب نقاش باعث شد تا او به عنوان چهره ماندگار دزفول در سال ۹۲ معرفی شود.

گفتنی است، پاییز سال گذشته به ‌پاس خدمات ارزنده حبیب نقاش در عرصه هنر، مراسم بزرگداشت این استاد گرانقدر در مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول برگزار شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.