همدان- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: باید زمینه‌های بروز سرقت را با اطلاع رسانی و هشدار به شهروندان کاهش دهیم.

زمینه‌های بروز سرقت را با اطلاع رسانی و هشدار به شهروندان کاهش دهیم

  به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ،عباس نجفی در کارگروه پیشگیری از سرقت دراستان همدان اظهارکرد: اگر به دنبال کاهش هزینه‌ها هستیم باید هشدار و اطلاع‌رسانی‌ها را در این زمینه افزایش داده و به دستگاه‌های خدمات‌رسان آگاهی‌های لازم در خصوص حفاظت از اموال عمومی داده شود.

نجفی ادامه داد: پلیس امکانات کافی را در اختیار ندارد لذا لازم است همه دستگاه‌ها پای کار آمده و با اطلاع‌رسانی به شهروندان در خصوص لزوم نصب دوربین‌های مداربسته، دزدگیر وتعریف صحیح ازحرزاموال گامی مهم درکاهش سرقت برداشته شود.

وی افزود: در مواردی مانند خرید و ثبت سیم کارت که تایید صحت و هویت شخص بسیار ضروی است نیاز توجه و نظارت بیشتر از سوی اپرتورهای می‌باشد تا با دقت هویت افراد شناسایی شده و از شکل‌گیری بسترهای ضد امنیتی پیشگیری شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با بیان اینکه وقوع جرم توسط رانندگان تاکسی‌های اینترنتی قابل توجه و کنترل آن سخت شده است، افزود: تایید صحت، هویت و عدم ارائه سوء پیشنیه رانندگان توسط این شرکت‌ها بسیار ضعیف است و اگر جرمی توسط این افراد رخ دهد نمی‌توان آن را با سهولت پیگیری نمود و ضروری است تا سازوکارهای نظارتی لازم در این خصوص انجام گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.