معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: شش زنجیره عرضه مستقیم ، گوشت مرغ را به قیمت مصوب ۱۵۵۰۰ تومان در نقاط مختلف مشهد به مردم ارائه خواهند کرد.

تشکیل پرونده تعزیراتی برای فروش گوشت مرغ به قیمت بیش از ۱۵۵۰۰تومان / شش زنجیره عرضه مستقیم  گوشت مرغ  در مشهد

علی رسولیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: قیمت گوشت مرغ طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشوری ۱۵۵۰۰تومان است.

وی تصریح کرد: بعد از اعلام این قیمت در هفته گذشته تا چند روزی عرضه این محصول در مراکز فروش به نرخ مصوب و به طور میانگین با قیمت هایی نظیر ۱۵۶۰۰و ۱۵۷۰۰تومان انجام می شد و از همان روز اعلام این قیمت نیز بیان کردیم برای مراکزی که این قیمت را رعایت نکنند پرونده تعزیراتی تشکیل شود و در این زمینه از دستگاه های نظارتی استان نیز توقع داریم با متخلفان در کوتاهترین زمان ممکن برخورد کنند.  

معاون اموراقتصادی استانداری خراسان رضوی درپاسخ به این سوال که قیمت ۱۵۵۰۰تومان وجود خارجی ندارد و صرفا یک ابزار تبیلغاتی است، گفت:این قیمت از سوی ستاد تنظیم بازار در تهران ارائه شده و ما فقط مجری اعلام آن هستیم  و در حال حاضر واقعیت این است که قیمت گوشت مرغ بر اساس عرضه و تقاضا در بازار تعیین می شود.

رسولیان افزود: برای کنترل قیمت مرغ راهکارهایی نظیر افزایش عرضه گوشت مرغ منجمدبا قیمت هر کیلو ۱۳۵۰۰تومان را در سطح استان در پیش گرفته ایم و مردم از این حیث نگرانی نداشته باشند زیرا به اندازه کافی و حتی بیشتر از نیاز مردم گوشت مرغ منجمد در استان وجود دارد.

وی همچنین در مورد قیمت بالای مرغ منجمد و اینکه چرا مرغ های که با قیمت ۱۰هزار تومان خریداری شده به صورت منجمد کیلویی ۱۳۵۰۰تومان به مردم عرضه می شود، نیز گفت: این قیمت هم از سوی ستاد تنظیم بازار کشوری تعیین شده و استان در آن نقشی ندارد، از طرفی برخی از این مرغ ها به طور میانگین تا کیلویی ۱۲۷۰۰ تومان بدون هزینه نگهداری برای دولت هزینه در برداشته است و از کیفیت خوبی نیز برخوردار هستند،  از طرفی این مرغ ها یخی نیست بلکه به صورت بسته بندی منجمد عرضه می شود.

رسولیان ادامه داد: با اتحادیه فروشندگان مرغ توافق شده است شش زنجیره عرضه مستقیم ، گوشت مرغ  را به قیمت مصوب ۱۵۵۰۰در نقاط مختلف مشهد  به مردم ارائه کنند که به زودی این مراکز اطلاع رسانی خواهد شد.    

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.