رئیس‌جمهوری ترکیه با ارسال پیامی تصویری به مناسبت بیست‌وپنجمین سالگرد نسل‌کشی سربرنیتسا گفت: سیاستمداران اروپایی از نسل‌کشی سربرنیتسا درس نگرفتند.

اردوغان: داغ شهدای بوسنی همچنان تازه است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه با ارسال پیامی تصویری به مناسبت بیست‌وپنجمین سالگرد نسل‌کشی سربرنیتسا تاکید کرد: پیگیر قتل‌عام‌ها علیه برادران بوسنی خود خواهیم بود و هرگز آنها را در احقاق حق‌ و عدالت تنها نخواهیم گذاشت.

اردوغان در این پیام تصویری گفت: برای یادبود نسل‌کشی سربرنتیسا و همدردی با مردم بوسنی گردهم آمده‌ایم.

وی افزود: گرچه به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان حضور ندارم اما دلم همیشه در بوسنی است، برای شهیدان عزیز طلب رحمت و مغفرت کرده و به نزدیکان آنها تسلیت می‌گویم.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین اظهار کرد: هر چند که از این قتل‌عام ۲۵ سال گذشته‌ است اما داغ آن همچنان تازه است. با کشف هر گور دسته‌جمعی داغ‌مان تازه‌ می‌شود. هنوز هم زنان چشم انتظار همسرانشان هستند. علی‌رغم گذشت این همه سال مادران هنوز هم منتظر بازگشت فرزندان خود هستند. خداوند درباره شهیدان می‌گوید «کسانی را که در راه خدا کشته می‌شوند را مرده نخوانید بلکه زنده‏‌اند ولی شما نمی‌دانید». نه شهدای‌مان را فراموش می‌کنیم و نه نسل‌کشی سربرنیتسا را فراموش خواهیم کرد.

اردوغان تصریح کرد: پیگیر قتل‌عام‌ها علیه برادران بوسنی خود خواهیم بود و هرگز شما را در احقاق حق‌ و عدالت تنها نخواهیم گذاشت.

اردوغان همچنین ضمن تاکید بر لزوم آماده‌باش در برابر حملات اسلام‌هراسان در کشورهای غربی، اظهار کرد: سیاستمداران اروپایی علی‌رغم آنهمه درد و رنج و قتل‌عام از نسل‌کشی سربرنیتسا درس نگرفتند. استفاده از الفاظی که اسلام‌هراسی و خارجی‌ستیزی را تشدید می‌کند، برای آینده‌مان نگران کننده است. 

وی تاکید کرد: برای عدم تکرار این حوادث مسؤولیت‌هایی برعهده داریم. خدا پشتیبان ما باشد.

اردوغان در پایان گفت: بار دیگر می‌خواهم تاکید کنم که ترکیه و مردم ترکیه همیشه حامی بوسنی و هرزگوین هستند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.