مردم انگلیس روز شنبه با برگزاری تجمعی در برابر سفارت آمریکا در لندن علیه نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا تظاهرات برگزار کردند.

تظاهرات ضد نژادپرستی لندنی‌ها در برابر سفارت آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، شهروندان انگلیسی امروز شنبه با برگزاری تجمعی در برابر سفارت آمریکا در لندن علیه نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا تظاهرات کردند.

پس از آنکه پلیس آمریکا «جرج فلوید» مرد سیاهپوست را در شهر مینسوتا در ایالت مینیاپولیس به قتل رساندند شهرهای مختلف جهان به صحنه تظاهرات علیه نژادپرستی تبدیل شده است.

معترضان انگلیسی هر شنبه با برگزاری تجمع‌هایی علیه نژادپرستی و خشونت پلیس تظاهرات برگزار می‌کنند.

تظاهرات‌کنندگان ضدنژادپرستی طی هفته‌های گذشته برای نشان دادن اعتراض خود به گذشته امپریالیستی کشورشان به مجسمه‌های متعلق به شخصیت‌های این کشور حمله کرده‌اند.

این معترضان در تظاهرات اخیر خود روی مجسمه «وینستون چرچیل» رنگ پاشیده و روی پایه‌های آن شعارهایی علیه نژادپرستی نوشته‌اند. خبرگزاری رویترز نوشته مسئولان انگلیسی روی این مجسمه را پوشانده‌اند.

شهرهای مختلف آمریکا طی هفته‌های اخیر در اعتراض به قتل یک شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به نام «جورج فلوید» توسط نیروی پلیس، به صحنه اعتراضات گسترده ضد نژادپرستی تبدیل شده‌اند.

این اعتراضات رفته رفته به دیگر کشورهای جهان که شاهد تفکرات نژادپرستی در بافت جامعه خود هستند، از جمله کشورهای مختلف اروپایی نیز کشیده شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.