مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: ۱۰ هزار و ۹۸۸ نفر در زمره جانبازان اعصاب و روان شناسایی شدند و از این میان بیش از ۳۰۰۰ نفر پرونده پیگیری و تحت نظر پزشکان هستند و همچنین ۷۷۴ نفر از بیماری شدید اعصاب و روان رنج می‌برند.

شناسایی بیش از ۱۰ هزار جانباز اعصاب و روان در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسین معصومی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، امروز ۲۱ تیرماه در نشست با محمدحسین بحرینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: خراسان رضوی بیش از ۴۰ هزار ایثارگر در قید حیات دارد که از این تعداد ۱۰ هزار و ۹۸۸ نفر در زمره جانبازان اعصاب و روان قرار دارند و از این میان بیش از ۳۰۰۰ نفر تحت نظر پزشکان هستند و ۷۷۴ نفر از بیماری شدید اعصاب و روان رنج می‌برند.

وی ادامه داد: مراکز توانبخشی و بازتوانی امام خمینی(ره) مشهد پس از جنگ فعالیت‌های خود را در بخش‌های مختلف آغاز کرده که نیاز است فعالیت درمانی این دو مرکز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد به کار خود ادامه دهد.

مدیرکل بنیاد شهید ایثارگران خراسان رضوی افزود: به‌دنبال اخذ مجوزهای لازم برای دو مرکز توانبخشی و بازتوانی امام خمینی‌(ره) یعنی جانبازان نخاعی و جانبازان اعصاب و روان هستیم که اقدامات درمانی به‌صورت کامل انجام و درمان ایثارگران تسهیل شود.

معصومی با اشاره به اینکه جنگ آسیب‌های روانی و تبعات خود را به‌صورت غیرمستقیم بر روی جامعه و به‌صورت مستقیم بر ایثارگران و خانواده‌های آنان گذاشته است، بیان کرد: ایثارگرانی که در جبهه بودند، قطعاً فارغ از درصد، آسیب‌هایی را دیده‌اند که بخشی از این آسیب‌ها با همکاری ایثارگر و خانواده‌های آنان کنترل می‌شود و ایثارگرانی که با مشکلات اعصاب و روان شدیدتری مواجه هستند، باید تحت‌نظر پزشکان و در مرکز بازتوانی بستری شوند.

وی ضمن تشکر از همکاری صمیمانه رئیس دانشکاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: مقرر شد جهت رفاه حال ایثارگران نماینده شاهد و ایثارگر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مستقر شوند.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.