منابع خبری گزارش دادند کنث مک‌کنزی، رئیس سازمان تروریستی سنتکام (فرماندهی نیروهای آمریکایی در منطقه) به صورت سرزده وارد شمال شرق سوریه شده است. مظلوم عبدی، فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در توییتر ورود مک‌کنزی به شمال شرق سوریه و دیدار با او را تأیید کرده است.

نفت‌دزدی مک‌کنزی

قدس آنلاین:  منابع خبری گزارش دادند کنث مک‌کنزی، رئیس سازمان تروریستی سنتکام (فرماندهی نیروهای آمریکایی در منطقه) به صورت سرزده وارد شمال شرق سوریه شده است. مظلوم عبدی، فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در توییتر ورود مک‌کنزی به شمال شرق سوریه و دیدار با او را تأیید کرده است. او نوشت: «امروز ما میزبان فرمانده سنتکام، ژنرال کنث اف مک‌کنزی بودیم و درباره مسائل دارای منافع مشترک از جمله ادامه مبارزه علیه تهدید داعش و برقراری صلح در منطقه گفت‌وگو کردیم. عمیقاً قدردان ادامه حمایت آمریکا از ثبات و مبارزه علیه تروریسم هستیم». شبه نظامیان کرد سوریه از دو سال پیش با حمایت آمریکا چاه‌های نفتی سوریه را در شرق این کشور به اشغال خود درآورده است. بنابر گزارش‌های منتشر شده، این گروه نفت را به ترکیه و از آنجا به رژیم صهیونیستی می‌فروشد. پیش از این در خبرها آمده بود تشکیلات خودگردان کردها در شمال سوریه، امتیاز استخراج نفت از صدها چاه نفت متعلق به سوریه در منطقه «شرق فرات» و انتقال آن به فلسطین اشغالی از راه اردن را به یک شرکت رژیم صهیونیستی واگذار کرده است. در همین زمینه، مردخای خانا، تاجر اسرائیلی در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم تأکید کرد: این قرارداد میان کردها و شرکت وی موسوم به «گلوبال دولپمنت» منعقد شده است. مردخای گفت: من نمی‌خواهم این نفت در اختیار دولت سوریه قرار گیرد. تولید نفت از چاه‌های این کشور در منطقه شرق فرات در حال حاضر ۱۲۵ هزار بشکه در روز است و ما در نظر داریم سطح تولید نفت را از این حوزه‌ها به ۴۰۰ هزار بشکه در روز برسانیم.

در همین حال، منابع رسانه‌ای اعلام کردند آمریکایی‌ها نیز در پوشش حضور غیرقانونی در سوریه، بار دیگر به سرقت و قاچاق نفت سوریه در مناطق تحت اشغال مبادرت ورزیدند. به گزارش العهد، رسانه‌های سوری اعلام کردند محموله‌ای جدید از منابع نفتی سوریه توسط واشنگتن به سرقت رفته است. این اتفاق در مناطق تحت اشغال تروریست‌های آمریکایی رخ داده است. بدین ترتیب، ۳۵ دستگاه کامیون حامل سوخت از میادین نفتی سوریه توسط آمریکایی‌ها به عراق قاچاق شده است. کامیون‌های حامل سوخت از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» در حومه «الیعربیه» در استان «الحسکه» در شمال شرق سوریه قاچاق شده‌اند. این نخستین باری نیست که تروریست‌های آمریکایی اقدام به سرقت و قاچاق منابع نفتی سوریه می‌کنند؛ پیشتر نیز رئیس جمهور آمریکا اذعان کرده بود هدف این کشور از حضور نظامی در سوریه غارت ثروت‌های نفتی آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.