رشت- استاندار گیلان گفت: در گیلان شاهد تغییر وضعیت کم خطر یا پر خطر شهرستان ها بوده ایم و در دو روز اخیر با افزایش مبتلایان ویروس کرونا، استان در مرحله هشدار قرار گرفته است.

گیلان در مرحله هشدار قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان ،ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد:متاسفانه در روزهای اخیر شاهدیم که تنها نیمی از مردم دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی را رعایت می‌کنند که جای نگرانی دارد.

وی عادی انگاری کرونا را منجر به بروز مشکلاتی بیشتر خواند و ادامه داد: یکی از تأکیدات همیشگی رئیس جمهوری و نیز اعضای ستادهای ملی و استانی؛ این بوده که در کنار جلوگیری از کرونا هراسی و ایجاد اضطراب در مردم، نباید به خطرناک بودن بودن این ویروس بی‌توجه باشیم.

وی با بیان اینکه اگر مردم رعایت نکنند امکان قرارگرفتن در وضعیت قرمز وجود دارد، گفت: مهمترین دلیل شیوع این بیماری همچون گذشته، حضور مردم در اجتماعات، عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک است.

استاندار گیلان با بیان اینکه برگزاری مراسم عزا، شادی، همایش و هرگونه اجتماع جمعیتی، پتانسیل چرخه این ویروس را افزایش می‌دهد، افزود: برگزارنشدن اجتماعات مهمترین مولفه پیشگیری محسوب می‌شود و از امروز برگزاری هرگونه مراسم ترحیم، فاتحه و عزاداری چه در مکان‌های مسقف یا غیرمسقف، ممنوع است.

وی به بازگشایی تالارها در خردادماه براساس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا و نیز ابلاغ مجوز بستن آنها در صورت تغییر وضعیت استان و شهرستان با تصمیم ستاد استانی اشاره و اضافه کرد: برگزاری مراسم عروسی در تالارها و باغ‌های گیلان ممنوع است اما برگزاری عقد و عروسی در فضاهای محدود با تعداد ۲۰ تا ۳۰ نفر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مانعی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.