روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی درگذشت مرحوم امیر سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق، فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

آیین گرامیداشت «امیر صدیق انقلاب» به صورت مجازی برگزار خواهد شد

قدس آنلاین: متن اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرّحیم


«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبدِیلاً»
خانواده بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران در روزهایی که گذشت، داغدار فرمانده ای رشید و از تبار یاران واصل خورشید شد. «امیر صدیق انقلاب»، سرتیپ خلبان هوشنگ صدیق ، فرمانده اسبق نیروی الهی هوایی ارتش که از آغاز جنگ تحمیلی بعنوان خلبانی شجاع و فرمانده ای کاردان و مجاهد ، در میدان مبارزه حضور یافت و در خط مقدم دفاع از دین و کیانمان در مقابل دشمن کینه جو ، بارها حیثیت مرگ را به بازی گرفت ، در کوران مبارزه با کرونا، چشم از دنیا و مافیها بست و دل‌های بسیاری را با کوچ غمگنانه خود شکست.
فرمانده ای فروتن و امیری  غیرتمند که میراث خون گرم شهید فکوری و دیگر شهیدان همرزمش را به نیکی پاسداشت و با همراهی شانه به شانه ی ستارگان آسمانی همچون شهیدان بابایی ، ستاری ، یاسینی ، خلعتبری ، اردستانی ، دوران و ذوالفقاری‌ها، نقش آفرین حماسه های بی بدیل و عبرت آفرین بدخواهان سرزمین مادری مان شد.
تقارن ایام درگذشت این فرزند برومند ارتش با موج دوم فراگیری کرونا در سطح کشور و ضرورت اجتناب از برگزاری هرگونه اجتماع برای قطع چرخه ی شیوع این بیماری از یک سو و درخواست موکدخانواده فهیم و نجیب ایشان از سوی دیگر ، حسرت تشییع و تدفینی شایسته را بر دل همکاران حق گذارش باقی گذاشت و دست‌ما را از بدرقه‌ای در خور مجاهدت‌های بی‌چشم داشت آن عزیز سفرکرده کوتاه کرد.

در این وداع واپسین که شایسته بود ملت شریف و قدر شناس ایران درمشایعت باشکوه همرزمان داغدار و خانواده دل‌غمین، رشته الفت خویش را به ضریح آخرین دیدار خود با «امیر صدیق انقلاب» گره بزند، گویا روح بلند او تندرستی، سلامتی و حیات هموطنان را برآیین بدرقه ترجیح داد تا دیگر بار مردم صبارایران سربلند اسلامی را برهمدلی مومنانه در پرهیز از برپایی هرگونه مراسم جمعی و برای عبوراز آزمون سخت مبارزه با کرونا یادآور شود.
اکنون ، اگرچه آن پیشکسوت مجرب که عطر گلستانه ی شهیدان این سرزمین پاک را می شد از حضور و هم‌نشی‌اش استشمام کرد از بین ما رخت سفر بسته است لیکن نام و یاد بلندش در صفحه صفحه ی تاریخ این سرزمین از جمله برگ های زرین تاریخ دفاع مقدس ثبت گردیده و در تورق آثار مکتوب دفاع مقدس و بازخوانی خاطرات حماسه هایی همچون کمان ۹۹ ، عملیات های بدر، والفجر ۸ ، دفاع از شریان اقتصادی کشور در خلیج فارس و دریای عمان و مناطق نفت خیز و بازسازی و بازگرداندن هواپیماهای زمینگیر شده در دوران جنگ تحمیلی رد پای حضور مدبرانه و فرماندهی غیرتمندانه ی او باقی است .
ارتش جمهوری اسلامی ایران با آرزوی غفران الهی برای " امیر صدیق انقلاب " و با دعوت از همه ی دلبستگان به سربلندی ایران عزیز بویژه نسل جوان و آینده ساز کشورمان برای زنده نگه داشتن یاد این فرمانده سلحشور و یاران شهیدش با مطالعه ی شرح حماسه های ایشان ، همزمان با هفتمین روز درگذست آن فرمانده فقید ، در روز چهارشنبه بیست و پنجم تیرماه از ساعت ۱۸ با قرائت فاتحه و آیاتی از کلام الله مجید ، در بستر فضای مجازی نام و یاد فرزند برومند خویش را گرامی خواهند داشت. از ملت فهیم و قدرشناس ایران اسلامی و همکاران و همرزمان ایشان برای حضور ، مشارکت و همراهی در این نکوداشت دعوت بعمل می آید.
 

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.