در سال ۹۸ بیش از ۷۰۰ هزار عنوان کتاب‌ در بخش‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به امانت رفته است.

امانت ۷۰۰ هزار نسخه کتاب کودک در سال ۹۸در کتابخانه عمومی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛ در سال ۹۸ بیش از ۷۰۰ هزار عنوان کتاب‌ در بخش‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به امانت رفته است.
سالروز درگذشت مهدی آذریزدی، نویسنده و بازنویس برجسته کشور روز ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است و به همین مناسبت آماری از میزان استفاده کودکان و نوجوانان ار بخشهای کودک کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ارائه شده است.
بر اساس این گزارش، به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان نگاهی به آمار فعالیت‌ کتابخانه‌های عمومی در بخش کودک و نوجوان و میزان امانت کتاب‌ها در کل کشور داریم.  
بیش از ۴۰ درصد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان کودکان و نوجوانان هستند
در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد اعضای کتابخانه‌های عمومی تحت پوشش اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، کتابخانه‌های عمومی را کودکان و نوجوان تشکیل می‌دهند. خردسالان و کودکان در سه رده سنی الف، ب و ج (پیش‌دبستانی تا پنجم ابتدایی) مخاطبان و کاربران بخش کودک و رده‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال کاربران بخش نوجوان کتابخانه‌ها هستند.
خدمات بخش کودک
در بخش کودک کتابخانه‌ها امکان بازی، سرگرمی، مطالعه در محل و امانت کتاب فراهم شده است. همچنین فعالیت‌های فرهنگی از جمله برگزاری کلاس های آموزشی ویژه کودکان و والدین، جلسات جمع خوانی، شعرخوانی، نویسندگی، قصه‌گویی، نقاشی، کاردستی و ... در کتابخانه‌های عمومی برنامه‌ریزی‌شده و به شکل مستمر در حال اجرا است.
سهم کتاب کودک از امانت کتابخانه‌ها ۴۱ درصد است
بیش از ۴۱ درصد میزان امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان ویژه کتب کودک و نوجوان است؛ به طوری که امانت کتاب‌ها در بخش‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌ها در دوره زمانی یکساله ۱۳۹۸ نزدیک به ۷۰۰ هزار نسخه بوده است.
از جمله کتاب‌های پرمخاطب در حوزه کودک و نوجوان که بیشترین میزان امانت را در کتابخانه‌های عمومی به خود اختصاص داده‌اند می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
«تعطیلات زورکی» نویسنده و تصویرگر جف کینی، انتشارات پیدایش و امیرکبیر
«قصه‌های من و بابام» قصه‌ و نقاشی از اریش ازر، انتشارات فاطمی
«قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نویسنده مهدی آذریزدی، انتشارات امیرکبیر، کتاب‌های شکوفه
«۱۰ قصه از امام رضا علیه‌السلام برای بچه‌ها»، به روایت مژگان شیخی، انتشارات قدیانی، کتابهای بنفشه
«ماجراهای پی‌پر فسقلی»، بر اساس کتابی از [انتشارات] لرنز، انتشارات ذکر، کتاب های قاصدک
«قصه های شاهنامه» به روایت آتوسا صالحی، انتشارات ‌  افق‌
«آشنایی با قرآن کریم برای نوجوانان»، شرح و ترجمه فرزانه زنبقی، انتشارات لک‌لک
گفتنی است در میان سه کتاب نخست، اثر مهدی آذریزدی همچنان می‌درخشد و در واقع هنوز هم مخاطب خود را دارد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.