به همت معاونت سرمایه انسانی آستان قدس رضوی نخستین دوره کانون ارزیابی مدیران این مجموعه برگزار شد.

نخستین دوره کانون ارزیابی و توسعه مدیران آستان قدس رضوی اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی صفیان مدیر کانون ارزیابی و توسعه آستان قدس رضوی در حاشیه این برنامه که صبح امروز در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، ابراز کرد: «کانون ارزیابی و توسعه» یک رویکرد یا فرآیند ارزیابی است که با تلاشی نظام مند و هدفمند، شایستگی های افراد را توسط ارزیاب های متخصص و حرفه ای و با استفاده از تمرین ها و ابزار متنوع، معتبر و علمی، ارزیابی و شناسایی می کند.
وی ابراز کرد: امروز نخستین دوره اجرای کانون ارزیابی وتوسعه مدیران آستان قدس رضوی در قالب آزمون های شناختی، تعاملی و رفتاری، مبتنی بر ابزارهای متعدد در قالب گروه های ۱۲ نفره در حال برگزاری است.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این آزمون ها گفت: هدف از این کار، شناسایی استعدادهای مدیریتی، سنجش نیازمندی‌های آموزشی در حوزه شایستگی مدیران، مشاوره در ارتباط با بهترین مسیر شغلی در آستان قدس رضوی، تسهیل در تصمیم گیری های مدیریتی با ارائه گزارش های بازخورد مناسب، ایجاد و ارتقای روحیه، انگیزه و اشتیاق برای یادگیری، پیشرفت و توسعه قابلیت های فردی و مدیریتی در کارکنان مستعد و ... است.
صفیان همچنین خاطر نشان کرد: افراد شرکت کننده در این آزمون بر مبنای شایستگی ها ارزیابی می شوند و از نمره یک تا ده به آنان اختصاص داده می شود، در این ارزیابی مشخص می شود دانش و مهارت افراد برای شغلی که دارند به چه میزان است؛ فراتر از شغل خود قرار دارند و یا اینکه باید در مسیر بهبود قرار گیرند.
مدیر کانون ارزیابی و توسعه آستان قدس رضوی تصریح کرد: از منظر سازمانی فارغ از بحث نیاز سنجی، تعیین سطح شایستگی‌های مدیریتی فرد در این کانون اتفاق می افتد، به این صورت که فرد عملکرد خود را در آزمون مشاهده می کند و این مسئله منجر به توسعه فردی وی می شود؛ در همین راستا به او پیشنهاد می شود منابعی را مطالعه کند و یا در کارگاه های آموزشی شرکت کند تا شایستگی خود را به سطح مطلوب برساند.
وی با اشاره به بحث توانمند سازی ارزیابان گفت: ارزیابان این آزمون ها، ترکیبی از ارزیابان آستان قدس رضوی و ارزیابان حرفه ای کشور هستند، در کنار فرایند ارزیابی مدیران، به صورت موازی طرح آموزش ارزیابان نیز اتفاق می افتد از همین رو طبق برنامه ریزی های انجام شده، کارگاه هایی ویژه ارزیابان برگزار خواهد شد.
صفیان خاطر نشان کرد: امروز آزمون های نوشتاریِ تفکر تحلیلی و استعداد مدیریت در حال برگزاری است و آزمون های تعاملی دو نفره مثل مصاحبه و آزمون های چند نفره در روزهای آتی برگزار می شود.
وی تصریح کرد: نخستین دوره اجرای کانون ارزیابی و توسعه مدیران آستان قدس رضوی از امروز ۲۲ تیرماه آغاز شده و تا پنج شنبه ۲۶ تیرماه ادامه خواهد داشت و مرحله دوم این آزمون ها نیز از ۴ تا ۸ مرداد برگزار می شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.