رشت - فرماندار شهرستان رشت گفت:سیاست دولت ایجاد اشتغال پایدار در روستاها است تا مردم را در روستاها ماندگار کنیم و در این راستا تلاش خود را به کار بسته ایم.

تمرکز خود را بر سیاست اشتغال پایدار در روستاها گذاشته ایم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری رشت ،علی فتح اللهی در جلسه اقتصاد مقاومتی با موضوع تسهیلات اشتغال صندوق کارآفرینی امید در فرمانداری شهرستان رشت افزود: روستاهای گیلان و شهرستان رشت از ظرفیت های خوبی برخوردار بوده که می توانند اشتغال پایدار ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: بعضی از روستاها در کنار رودخانه و برخی دیگر در کنار مرداب بوده و هر یک پتانسیل و ظرفیت های خوبی برای توسعه گردشگری و اشتغال پایدار دارا می باشند.

وی با بیان اینکه برگشت به روستاها و مهاجرت معکوس افزایش یافته، خاطر نشان کرد: روستاها مهاجر پذیر شده اندو ایجاد خدمات زیربنایی و فاصله کم شهرها به روستا انگیزه حضور مردم در روستاها را افزایش داده است.

وی با اشاره به اجرای طرح روستای بدون بیکار اظهار داشت:این طرح کارشناسی شده است که باید به اجرای این طرح در شهرستان رشت اهتمام شود.

فتح اللهی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت حدود ۶ هزار تاکسی در شهرستان رشت بیان داشت: حدود ۵۰ درصد این تاکسی ها فرسوده بوده که باید از رده خارج شوند.

وی با بیان اینکه تاکسی داران توان نوسازی تاکسی های خود را ندارند، خاطر نشان کرد: باید امکانات و تسهیلاتی برای آنان فراهم شود که صندوق کارآفرینی امید می تواند کمک کننده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.