در شرایطی که این روزها همه چیز تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و تمهیدات دولت و مردم برای کنترل آن هر روز سخت‌تر می‌شود، شنیدن برخی از اخبار تعجب همگان را به دنبال دارد. برگزاری بیست و سومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع سرمایشی و گرمایشی که زمان برگزاری‌اش 25 تا 28 تیر در نظر گرفته شده از این دست خبرهاست که خیلی‌ها را شوکه کرده است!

در شرایطی که به همه توصیه می‌شود تا می‌توانند برای کارهای غیرضروری در خانه بمانند و در تجمعات حاضر نشوند و حتی قوانین و مقررات خاصی برای حضور مردم در اماکن متبرکه و ادارات در نظر گرفته شده، چطور و چگونه قرار است چنین نمایشگاهی برگزار شود، معلوم نیست. هرچند عنوان شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سختگیرانه برگزار می‌شود اما مگر می‌شود در فضای نمایشگاهی و جایی که امکان حضور زیاد مردم هست پروتکل اجرا کرد؟ منکر این موضوع هم نیستیم که برای چرخش چرخ تولید و رونق اقتصادی می‌بایست فرصت‌هایی مثل نمایشگاه‌ها را جدی گرفت اما شرایط حاد این روزها را هم باید در نظر داشت. بدون تردید همان‌هایی هم که به چنین نمایشگاه‌هایی نگاه تخصصی دارند و به عنوان متخصص جامعه هدف برگزاری آن هستند در شرایط فعلی و شدتی که شیوع کرونا گرفته به انجام این نمایشگاه اقبالی نشان نخواهند داد.

شهروندی با اشاره به شرایط موجود در شهر مشهد و هشدارهایی که هر روز بیشتر می‌شود در خصوص شیوع کرونا می‌گوید: برای من جای پرسش است که نمایشگاه صنعت ساختمان چگونه قرار است برگزار شود که حضور مردم در نمایشگاه هدف اصلی آن است، وگرنه عنوان نمایشگاه به خودش نمی‌گرفت. در چنین شرایطی و در نظر داشتن این مهم که قرار است مردم در یک مکان جمع شوند چطور و با چه تدابیری می‌شود حتی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد؟

وی در ادامه می‌افزاید: مردم در حال حاضر برای حضور در تجمعات فضای باز مشکل دارند چه برسد به اینکه بخواهند در فضای نمایشگاهی حاضر شوند. چه ضرورتی دارد با این همه ریسک بالایی که برگزاری نمایشگاه دارد نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع گرمایشی و سرمایشی در مشهد برگزار شود؟

یکی دیگر از شهروندان می‌گوید: در شرایطی که همه مکان‌های عمومی فعالیتشان محدود شده و تجمعی صورت نمی‌گیرد و حتی رئیس‌جمهور اعلام کرده که برگزاری تجمعات و جلسات بالای 10 نفر لغو شود حالا اینکه دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه چطور می‌خواهند در این موقعیت، نمایشگاه صنعت ساختمان را برگزار کنند برای من پرسش بزرگی است.

ناصر بهزاد، معاون بازرگانی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی درباره چگونگی برگزاری بیست و سومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع گرمایشی و سرمایشی در شرایط فعلی به قدس گفت: تاکنون سه جلسه با شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد در خصوص نحوه برگزاری این نمایشگاه برگزار شده است و تا به امروز(دیروز) حتی در مورد منع برگزاری موضوعی مطرح نشده بود. چون عمده بازدیدکنندگان متخصصان هستند و تجربه نشان می‌دهد که نمایشگاه‌های تخصصی خیلی شلوغ نمی‌شود در مورد برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان اقدام شد البته با در نظر گرفتن این موضوع که تمامی پروتکل‌های بهداشتی مورد نظر رعایت شود.

وی افزود: همه این‌ها همچنان که گفته شد تا امروز بود(دیروز) که جلسه‌ای برگزار و عنوان شد به دلیل شرایطی که در خصوص کرونا وجود دارد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده که نمایشگاه برگزار نشود. آنچه مسلم است ما تابع قانون هستیم و اینکه دوست نداریم اتفاق ناگواری بیفتد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم برگزاری بیست و سومین نمایشگاه صنعت ساختمان به تعویق بیفتد و به نزدیک‌ترین زمانی که امکان برگزاری فراهم باشد موکول شود. اما این را هم باید در نظر داشت که چرخ صنعت باید بچرخد اصل بازاریابی و عرضه محصول به مشتری هم برای تولیدکننده باید در نظر گرفته شود که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند برای تولیدکننده فرصت‌سازی کند. نکته دیگر اینکه اگر قرار است هر تصمیمی از سوی مراجع بهداشتی یا نظارتی گرفته شود چه خوب است حداقل 10 روز زودتر این تصمیم ابلاغ شود تا مشکلات ما هم کمتر شود، چون برگزاری نمایشگاه سختی‌ها و هماهنگی‌های زیادی دارد از جمله انتقال وسایل غرفه‌داران و مسائل دیگر که همه آن‌ها سختی‌های زیادی به بار می‌آورد و لحظه‌ای، نمی‌شود برایشان تصمیم‌گیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.