مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: امسال ۶۶۰ هزار و ۹۶۵ قطعه جوجه در مرغداری‌های این شهرستان جوجه‌ریزی شده که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.

افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های تایباد

به گزارش قدس آنلاین، محمد میری دیسفانی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری با این حجم جوجه‌ریزی میزان ۱۶۵۰ تن مرغ زنده در شهرستان تولید شود.

وی با اشاره به وجود ۲۷ واحد مرغداری در تایباد افزود: از این تعداد ۲۵ واحد به طور کامل فعال هستند و مجموع ظرفیت آن‌ها در هر دوره ۵۹۳ هزار قطعه است.

میری دیسفانی بیان‌ کرد: عدم بیماری‌های حاد و واگیردار طیور و بهبود مدیریت بهداشتی مرغداران از جمله دلایل افزایش جوجه‌ریزی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اجرای سیستم مراقبت فعال و غیر فعال از واحدهای مرغداری شهرستان، صدور مجوز بهداشتی جوجه‌ریزی، نظارت بر فاصله زمانی جوجه‌ریزی، نظارت بر توزیع واکسن و واکسیناسیون در واحدهای مرغداری، از جمله اقدامات دامپزشکی برای پیشگیری از بیماری‌های طیور است.

مدیر جهادکشاورزی تایباد تاکید گرد: مرغداران با رعایت دقیق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی در تمام مراحل پرورش از جمله خرید جوجه، حمل و نقل جوجه‌ها، ایجاد سالن‌های پرورش بهداشتی، واکسیناسیون و درمان جوجه‌ها، علاوه‌بر تضمین موفقیت فعالیت اقتصادی خود، در تهیه گوشت مرغ سالم، با کیفیت و بهداشتی برای مصرف عموم مردم سهیم هستند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.