قزوین- افزایش تصاعدی روند فوتی‌های ناشی از کرونا در استان قزوین موجب نگرانی بسیاری از مسئولان و مردم شده است.

آمار فوتی بیماران کرونایی در قزوین ۵ برابر شد

قدس آنلاین؛ گروه استان ها: اگرچه تمامی مسئولان و کارشناسان بهداشتی همواره بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید داشته و مردم را در خانه ماندن تشویق می‌کنند اما متأسفانه بی‌توجهی برخی از شهروندان و کسبه در حال دامن زدن به آمار مبتلایان بوده و تا جایی پیشرفته است که بنا بر اظهارات سخنگوی ستاد پیشگیری از کرونا در استان قزوین آمار فوتی‌های بیماران کرونایی در این استان در مقایسه با هفته گذشته به ۵ برابر خود رسیده است.

بی‌توجهی برخی ادارات

در همین حال منوچهر حبیبی سخنگوی ستاد پیشگیری از کرونا در استان قزوین بابیان اینکه متأسفانه پروتکل‌های بهداشتی در برخی ادارات و اصناف جدی گرفته نمی‌شود بیان کرد: به‌طور بی‌توجهی به نکات بهداشتی موجب شد تا  ۸۳ درصد از کارکنان یکی از شعبات بانکی این استان به بیماری کرونا مبتلا شده و این بانک نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل شود.

وی با اشاره به این موضوع که بانک‌ها و شهرداری‌ها به علت مراجعه عدیده ارباب‌رجوع بیشتر از سایر دستگاه‌های اجرایی در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند افزود: باوجود تذکرات و توصیه‌های فراوان اما رعایت نشدن برخی نکات در بانک‌ها برای کارکنان و مردم نگرانی ایجاد کرده است.

وضعیت نگران‌کننده است

سخنگوی ستاد پیشگیری از کرونا در استان هم‌چنین بابیان اینکه در حال حاضر شاهد افزایش تصاعدی روند فوتی‌های ناشی از کرونا در استان قزوین هستیم و این روند نگران‌کننده است افزود: از ابتدای شروع ویروس تاکنون ۳۲۵ نفر در استان جان خود را ازدست‌داده‌اند و با فوت پنج شهروند قزوینی در ۲۲ تیرماه این آمار در مقایسه با هفته گذشته حاکی از افزایش ۵ برابر آمار فوتی‌هاست.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۳۹ نفر به علت کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند که ۲۱ نفر از آن‌ها در وضعیت بدحال و نگران‌کننده قرار دارند باید اذعان کرد بی‌توجهی همشهریان به‌ویژه هنگام خرید از بازار و حضور بانوان در مراکز پرجمعیت، جمعیت متراکم در تالارهای پذیرایی و بی‌توجهی به رعایت اصول بهداشتی در شبکه حمل‌ونقل عمومی از دلایل اصلی افزایش ابتلا به ویروس در روزهای اخیر است.

افزایش محدودیت‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز بابیان اینکه بعد از تعطیلی‌های خردادماه، عادی انگاری کرونا از سوی مردم موجب شد دوباره شهرستان قزوین در وضعیت قرمز، تاکستان، نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار گیرند افزود: متأسفانه با تغییر رفتار این ویروس، کسانی که یک‌بار درگذشته درگیر این بیماری شده بودند دوباره درگیر شده‌اند و از یک‌سو جهش و تغییر رفتار ویروس و از سوی دیگر تغییر رفتار مردم برای مقابله با آن را مشاهده می‌کنیم.

پیمان نامدار افزود:در حال حاضر تا یک سال آینده هیچ دسترسی به داروی مطمئن و واکسن برای مقابله با کرونا نخواهیم داشت و طبق آخرین اطلاعات نیز تولید واکسن در کشور آلمان تا اواخر سال ۲۰۲۰ طول خواهد کشید.

وی بابیان اینکه استان در حالت هشدار و نزدیک به قرمز قرار دارد و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود مجبور به اعمال محدودیت‌های بیشتری در بازار خواهیم بود ادامه داد: وی افزود: هرگز راضی نیستیم در این شرایط واحدهای صنعتی و صنفی تعطیل شوند اما در این ایام به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ۵۴۴ واحد صنفی پلمپ شد و در صنعت هم ۴۴ واحد دچار مشکل شدند.

نامدار اظهار کرد: اگر بخواهیم معیشت و اقتصاد مردم آسیب نبیند باید بر صنوف نظارت بیشتری شود و مراقبت کنیم تا فروشگاه‌های سطح شهر بدون ماسک، محصولات خود را نفروشند.

وی ادامه داد: بازرسان اصناف و ناظران کمک کنند تا بر کارها دقت شده و اخطار لازم داده شود و در استان هم باید همه اصناف و اتحادیه‌ها مانند بازرس و ناظر باشند تا با گفتمان مشترک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کاهش بیماری کمک کنیم تا به سمت تعطیلی نرویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.