مدیرکل انتقال خون استان خراسان رضوی، از کاهش ذخایر خونی در این استان خبر داد و گفت: با شیوع مجدد ویروس کرونا، مراجعه اهداکنندگان به پایگاه‌های اهدای خون استان به شدت کاهش یافته است.

کاهش شدید ذخایر خونی در خراسان رضوی/ مردم برای کمک به بیماران در اهدای خون مشارکت کنند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از وبدا، مجید عبداللهی اظهار کرد: با اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا نیاز به منابع خونی در خراسان رضوی افزایش یافته و از سوی دیگر به دلیل ترس از ابتلا به این ویروس تعداد مراجعه کننده به پایگاه‌های اهدای خون در این استان کاهش داشته است که این امر تامین خون در مراکز درمانی استان را با چالش مواجه ساخته است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر تمامی پایگاه‌های اهدای خون در خراسان رضوی فعال هستند و بیماران نیازمند، چشم انتظار داوطلبان ایثارگر اهدای خون هستند.

وی گفت: یکی از علل کاهش ذخایر خونی باور غلط انتقال ویروس کرونا از طریق اهدای خون است در حالی که این ویروس از طریق اهدای خون منتقل نمی‌شود و از سوی دیگر تمامی پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری و مقابله با کرونا در پایگاه‌های اهدای خون رعایت می‌شود.

عبداللهی افزود: اداره کل انتقال خون خراسان رضوی تامین خون ۶۰ بیمارستان در این استان را بر عهده دارد و در شرایط کنونی تمامی مراکز درمانی به دلیل نیاز مبرم به خون و فراورده‌های خونی سالم با کمبود ذخایر خونی مواجه هستند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ادامه این روند پاسخگویی به بیماران نیازمند خون در مراکز درمانی را با چالش مواجه خواهد ساخت.

پایگاه‌های فعال اهدای خون در سطح شهر مشهد عبارتند از:

پایگاه اهدای خون ثامن : پارکینگ شماره ۴ سابق حرم مطهر ابتدای بازارچه شهید آستانه پرست

پایگاه امام رضا(ع) : میدان تقی آباد - ابتدای خیابان دانشگاه

پایگاه امید: - خیابان شیرازی - نبش شیرازی ۳ - مجتمع تجاری اقامتی امید - طبقه منهای ۱

پایگاه شهید سلیمانی (میلاد) : آزاد شهر - چهارراه میلاد - بین استقلال ۲ و ۴

پایگاه شهید کریمی: قاسم آباد - چهارراه مخابرات - شریعتی ۲۸

پایگاه مهر: بلوار ابوطالب- نبش ابوطالب ۳۳

پایگاه امام رضا (ع) در نوبت صبح و عصر و سایر پایگاه‌ها در نوبت صبح آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود. ساعت پذیرش پایگاه‌ها در نوبت صبح از ۷ و ۴۵ دقیقه الی ۱۳.۰۰ و در نوبت عصر از۱۴ و ۳۰ الی ۱۸ و ۴۵ دقیقه است.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.