رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چناران گفت: کل طرح‌های شهرستان چناران در سال جاری ۲۶۵ طرح با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۶۷ میلیارد تومان و اشتغال بیش از ۸۲۵۰ نفر است.

پیش‌بینی اشتغال برای بیش از ۸۰۰۰ نفر در چناران

به گزارش قدس آنلاین، بخش‌علی بیاتی قله‌زو  عنوان کرد: این ۲۶۵ طرح شامل پروژه‌هایی می‌شوند که در گذشته جواز تأسیس گرفته و سرمایه‌گذاری کرده‌اند ولی هنوز به مرحله تولید نرسیده‌اند، این پروژه‌ها از صفر تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که تلاش می‌شود تکلیف این طرح‌ها امسال مشخص شوند و به بهره‌برداری و افتتاح برسند.

وی با بیان اینکه طی دو ماهه ابتدای امسال ۴ پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و اشتغال‌زایی ۲۳ نفر صادر شده است، افزود: فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری در شهرستان چناران ۴۷ جواز تأسیس جدید برای سرمایه‌گذاری و با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۲۱۸ میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال ۱۸۹۵ نفر صادر شده است.

وی تصریح کرد: بعد از مشهد طی دو ماه ابتدای امسال صدور بیشترین جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری مربوط به شهرستان چناران بوده است، همچنین امسال کل طرح‌های شهرستان چناران ۲۶۵ طرح با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۶۷ میلیارد تومان است.

بیاتی قله‌زو با بیان اینکه برای این ۲۶۵ طرح بیش از ۸۲۵۰ نفر پیش‌بینی اشتغال شده است، تعهد اشتغال امسال اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چناران را ۵۱۶ نفر اعلام کرد و گفت: از تعهد امسال تا کنون اشتغال‌زایی ۱۹۰ نفر محقق شده است، همچنین تعهد سال گذشته اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چناران ۶۱۶ نفر بوده که بالغ‌بر۱۱۰۰ نفر معادل ۲۱۷ درصد اشتغال ایجاد شد.

وی عنوان کرد: اگر چه بر اثر شیوع ویروس کرونا در شهرستان چناران ۶۵۰ واحد صنفی مشمول تسهیلات کرونایی بودند ولی به علت نبود پوشش بیمه‌ای کارکنان تعداد زیادی مشمول تسهیلات نشدند و واحدهای صنفی مشمول که دارای لیست بیمه پردازی بودند با ثبت‌نام در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات معرفی شدند، البته در بخش دوم ثبت‌نام نیز واحدهای صنفی بدون لیست بیمه همچنان در حال ثبت‌نام هستند.

بیاتی قله‌زو در ادامه از افتتاح دو واحد تولیدی صنعتی در تیر ماه امسال خبر داد و گفت: این واحدها در زمینه تولید انواع پوشش و لباس بیمارستانی یک‌ بار مصرف و ماسک سه لایه و همچنین تولید انواع درب فلزی ظروف شیشه‌ای دارو بوده که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی چناران مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: واحد تولیدی پوشش و لباس بیمارستانی یک‌ بار مصرف با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان و اشتغال‌زایی ۴۰ نفر و ظرفیت تولید سالیانه یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار عدد در زمینی به مساحت ۱۹۶۰ متر مربع و زیر بنای ۱۱۷۱ متر مربع افتتاح شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چناران مطرح کرد: شرکت دیگر در زمینه تولید انواع درب فلزی ظروف شیشه‌ای دارو با سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و اشتغال‌زایی برای ۷ نفر و ظرفیت تولید سالیانه ۷۰۰ تن در زمینی به مساحت ۲۰۳۱ متر مربع و زیر بنای ۴۰۰ متر مربع افتتاح شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چناران ادامه داد: طی سال گذشته ۵۴۳ فقره پروانه کسب صنفی اعم از پروانه‌های جدید و تمدیدی در حوزه توزیعی، تولیدی، خدماتی و خدمات فنی در چناران صادر شده است.

قله‌زو افزود: در حال حاضر مراحل صدور پروانه کسب به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و سامانه ایرانیان اصناف به عنوان پنجره واحد جهت دریافت پروانه کسب فعال است و تمام استعلام‌های مورد نیاز برای صدور پروانه از طریق این سامانه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات مختلف در حوزه فعالیت‌های اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی شهرستان چناران طی سال ۹۸ تعداد ۱۲ جلسه کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی برگزار شده است، همچنین طی سال گذشته و طبق پیگیری اجرای بند ب ماده ۱۰۱ قانون برنامه پنجم توسعه تعداد ۵۴۳ مورد صنوف فاقد پروانه عادی و ایثارگری در چناران ساماندهی شدند.

قله‌زو گفت: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه ایرانیان اصناف از مجموع ۲۲۱ هزار ۳۲۳ واحد صنفی دارای پروانه کسب در خراسان رضوی، شهرستان چناران دارای پنج هزار ۳۰۹ واحد صنفی دارای پروانه کسب است که شامل ۲۳۵۲ پروانه توزیعی، ۸۹۸ پروانه تولیدی و ۱۰۴۵ پروانه خدمات فنی و تعداد ۱۰۰۸ پروانه خدماتی می‌شوند و در جایگاه هشتم استان خراسان رضوی قرار دارد و از ابتدای سال ۹۹ تا کنون تعداد ۱۷۶ پروانه کسب در چناران صادر شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.