رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در شورا تاکید جدی به سازمان آتش‌نشانی داشتیم و شهردار نیز دستور صادر کردند که ظرف دو هفته بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و مجموعه‌های دیگری مانند بهزیستی مورد بازرسی قرار بگیرد و استانداردهای لازم را از آتش‌نشانی دریافت کنند.

تاکید جدی به سازمان آتش نشانی برای بررسی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حیدری در نود و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: ۲۵ تیر ماه روز بهزیستی است. این سازمان یکی از نهادهای دولتی جهت ساماندهی طبقات آسیب پذیر جامعه دارای مسئولیت مشخص در قانون اساسی است. این سازمان با مجموعه تکالیف، ماموریت ها و آسیب های اجتماعی دارای مسئولیت سنگینی است. طبیعا انجام این رسالت و مسئولیت به تنهایی ممکن نیست.

وی افزود: نقش نهادهای دولتی، خیرین و نیکوکاران مخصوصا در شهر مشهد که با وجود مضجع شریف رضوی حس عطوفت و مهربانی موج می زند، بسیار برجسته است. در حال حاضر مجموعه های پویا، با اعتبار و موفقی در حوزه بهزیستی و مراکز توانبخشی وجود دارد که امیدواریم در این روز و هفته تمرکز خاصی به این مجموعه صورت بگیرد.

رئیس شورای شهر مشهد بیان کرد: شورای پنجم از ابتدا تعامل بسیار خوبی با بهزیستی داشته و مصوبات مستقیم و غیرمسقیمی در راستای حمایت از این سازمان داشته است که مجموعه این رویدادها و نگاه ها نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

حیدری خاطرنشان کرد: همچنین چهارشنبه ۲۵ تیر ماه به نام روز تامین اجتماعی نیز نامگذاری شده است. تامین اجتماعی به عنوان یک پشتوانه مهم و اساسی در هر جامعه است و میزان پوشش خدمات آن در شرایط بحرانی به جامعه مصونیت می دهد که نقش آن در شرایط ویژه کرونا مخصوصا بیمه بیکاری و تامین نیاز کارگرانی که ناخواسته بیکار شده اند، بسیار برجسته بوده است.

وی اضافه کرد: ۲۶ تیر ماه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان است. شورای نگهبان در چارچوب اصول مصوب قانون اساسی دارای تکالیفی است و مسئولیت هایی در بعد انتخابات و تطابق مصوبات مجلس با شرع و قانون اساسی است که امیدواریم در رسالت اساسی خود یعنی ایجاد امید و اعتماد به مردم و حضور و مشارکت حداکثری در تعین سرنوشت موفق باشند.

رئیس شورای شهر مشهد تصریح کرد: جمعه ۲۷ تیر ماه به نام روز اعلام پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت از سوی ایران است. امام خمینی (ره) در آن شرایط خاص یک تصمیم تاریخی گرفتند که از آن به عنوان جام زهر یاد شده است این روز به عنوان یک نقطه مهم در تاریخ ایران و دفاع مقدس باقی خواهد ماند.

حیدری گفت: همچنان مردم و مدیران مطلع هستند که شرایط کرونا در شهر مشهد شرایط ویژه ای پیدا کرده است و آمار و اطلاعاتی دریافتی نشان دهنده این است که شمار مبتلایان، بستری در بیمارستان و فوتی های ناشی از کرونا افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در موج اول شورای اسلامی مشهد بر اساس ضرورت و اختیار در ایجاد محدودیت ها ورود کرد که همراهی خوبی صورت گرفت. با شروع موج دوم نیز آمادگی خود را اعلام کرده ایم اما رویکرد کلان در این دوره از بیماری ایجاد محدودت نیست بلکه رویکرد فردی است و مدیریت شهری نیز در این چارچوب عمل خواهد کرد.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: از روابط عمومی شهرداری مشهد تشکر می کنیم که به موقع در حوزه اکران شهری ورود کردند. در حال حاضر تنها راه باقیمانده این است که هرکس به مسئولیت اجتماعی خود یعنی استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از سفر در این دوران اهمیت بدهد.

حیدری بیان کرد: با توجه به اتفاقاتی که در یکی از مراکز درمانی تهران در مجموعه سینا رخ داد، در شورا تاکید جدی به سازمان آتش‌نشانی داشتیم و شهردار نیز دستور صادر کردند که ظرف دو هفته بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و مجموعه‌های دیگری مانند بهزیستی مورد بازرسی قرار بگیرد و استانداردهای لازم را از آتش‌نشانی دریافت کنند. این موضوع وظیفه جدی حوزه خدمات شهری و آتش‌نشانی است و شهردار نیز دستورالعمل آن را صادر کردند. برای کنترل این موضوع از دستگاه قضایی نیز بهره خواهیم برد.

وی افزود: در سه ماهه اول سال مصوباتی شامل بخشش و تقسیط را پشت سر گذاشتیم بود. ظرف هفته آینده شهرداری لایحه‌ای برای مشاغلی که مشکلات آنها ادامه دارد، ارائه خواهد داد و همه باید کمک کنیم. مدیریت شهری مسئولیت‌های سنگینی دارد در حال حاضر حدود ۹۰۰ میلیارد تومان در باب هزینه و کاهش درآمد به شهرداری تحمیل شده است اما باز هم مدیریت شهری آمادگی کمک دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.