سخنگوی انجمن دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: متاسفانه بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی درخواست خود تعلیقی کرده اند و حتی خیلی از این دفاتر همین الان هم تعطیل هستند و فعالیت خاصی ندارند و به دستگاه های بالا مثل میراث فرهنگی، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده اند که فعلا امکان ادامه فعالیت را ندارند.

 درخواست خود تعلیقی دفاتر خدمات مسافرتی در خراسان رضوی

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: شیوع ویروس کرونا، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به دفاتر خدمات مسافرتی استان وارد کرد و با شروع موج دوم بیماری کرونا وضعیت از آن که بود وخیم تر شد. مجید فرقانی سخنگوی انجمن دفاتر خدمات مسافرتی در توضیح این مطلب بیان کرد: متاسفانه وضعیت دفاتر مسافرتی در مشهد بعد ازشروع موج دوم کرونا وخیم تر شده و کار را برای همکاران ما سخت تر کرده است.

وی ادامه داد: تا پیش از این شرایط  پیش بینی مان  این بود که با کاهش موج قبلی مقداری وضعیت سفر و گردشگری بهبود پیدا کند که طی این مدت نه تنها وضعیت کاری همکاران ما در دفاتر مسافرتی بهبود پیدا نکرد که دچار رکود شدید تری هم شده ایم.

فرقانی افزود: متاسفانه تحمل وضعیت حاکم بر دفاتر مسافرتی غیر ممکن است چرا که شرکت های هواپیمایی به خصوص در مسیرهای خارجی همه پرواز های  شان به مقصد ایران را کنسل کرده اند. و دقیقا به دلیل شیوع همین بیماری مردم هم دیگر تمایلی به سفرهای داخلی و خارجی ندارند و این شرایط زمانی آزار دهنده تر شد که متاسفانه آن انتظار کمک و پشتیبانی هم که توسط دولت وعده داده شده بود عملی نشد. هر چند همکاران ما کاراهای لازم جهت ثبت نام در سایت مشاغل آسیب دیده را مانند دیگر صنوف انجام داده اند ولی به هر شکل هنوز از طرف دولت هیچ اتفاقی نیفتاده است.

سخنگوی انجمن دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی ادامه داد: البته مدت خیلی کمی بحث تورهای طبیعت گردی کمی داغ شد که باعث خوشحالی بود ولی متاسفانه اقدام برخی سایت های اینترنتی غیر مجاز و گروه های تلگرامی و...برای انجام این گونه تورها، وضعیت را وخیم کرد که البته در حال حاضر با کمک با  پلیس امنیت اخلاقی و میراث فرهنگی و دادستانی پیگیر طرحی برای برخورد با این وضعیت هستیم که امیدوارم به نتیجه مطلوب برسیم.

وی با ابراز تاسف از وضعیت اکثر دفاتر خدمات مسافرتی در مشهد گفت: متاسفانه بسیاری از دفاتر درخواست خود تعلیقی کرده اند و حتی خیلی از این دفاتر همین الان هم تعطیل هستند و فعالیت خاصی را ندارند و به دستگاه های بالا مثل میراث فرهنگی، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده اند که فعلا امکان ادامه فعالیت را ندارند.

مجید فرقانی در خصوص قیمت پایین بلیت هواپیما توضیح داد: متاسفانه با توجه به وضعیت وخیم شیوع بیماری کرونا در خراسان رضوی که به عنوان یکی از استان های قرمز معرفی شده حتی اگر صحت هم نداشته باشد به دلیل بار روانی که دارد و مسافرینی که می خواهند به مشهد آیند و مسافرینی که از مشهد می خواهند قصد سفر کنند فعلا تصمیم به انجام این مهم ندارند از آن جایی که متقاضی در این خصوص  وجود ندارد شرکت ها برای ادامه همان اندک فعالیتشان و اینکه بتوانند هزینه هایشان را بپردازند مجبور به کاهش نرخ شده اند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.