رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: از ۱۶بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو در این شهرستان نتیجه تست ۱۱نفر مثبت اعلام شد.

ابتلای ۱۱نفر به تب کریمه کنگو در تربت جام

به گزارش قدس آنلاین، محمد افکار افزود: با مراجعه ۱۶بیمار مشکوک به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به بیمارستان سجادیه شهرستان تربت جام پس ازبررسی و انجام آزمایش cchf نتیجه ۱۱تست مثبت شد.

وی ادامه داد:از مجموع مبتلایان تعداد هشت نفر از یک روستا بودند که متاسفانه از یک منبع یکسانِ آلوده استفاده کرده بودند که نتیجه تست همه افراد مثبت شد و الباقی در پراکندگی جغرافیایی سطح شهرستان بودند که تعداد چهار مورد منفی، ۳مورد مثبت و یک مورد در حال پیگیری است.

افکار در خصوص این بیماری و پیشینه آن در شهرستان نیز اظهار کرد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی تب دار حاد است که از طریق کنه در بهار و تابستان شایع می‌شود و اگر انسان با دام آلوده یا لاشه و خون دام آلوده تماس داشته باشد و یا از گوشت دام آلوده مصرف کند به این بیماری مبتلا می‌شود.

وی با اشاره به انتقال مستقیم براثر گزش انسان توسط کنه و علائم آن اظهار کرد: تب کریمه کنگو در بیمارستان‌ها از طریق تماس با خون افراد آلوده انتقال پیدا می‌کند؛ شروع ناگهانی تب، درد عضلانی و خونریزی از جمله علائم مهم این بیماری است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام تأکید کرد: توصیه می‌کنیم مردم حتماً از طریق مراکز دارای مجوز نسبت به تهیه گوشت اقدام کنند و همچنین گوشت خریداری شده را به مدت ۲۴ساعت در دمای صفر تا ۴درجه یخچال نگهداری کنند و در هنگام مصرف خوب بپزند، همچنین دامداران نیز از ارتباط با دام‌های آلوده خودداری کنند.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.