رییس اداره بهزیستی بجستان گفت: اعتبارات اشتغالزایی برای مددجویان زیرپوشش در این شهرستان طی یک سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۳۵۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۳۵۰ درصدی اعتبارات اشتغالزایی برای مددجویان بجستانی

به گزارش قدس آنلاین، مجید ازقندی  افزود:   این اعتبارات در بازه زمانی یاد شده به ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رسید و برای ۴۳ نفر از مددجویان بهزیستی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان فرصت شغلی ایجاد شد.

وی ادامه داد: این شهرستان طی یک سال گذشته با ۳۶ درصد سازش متقاضیان طلاق بیشترین تعداد را از این نظر در استان خراسان رضوی به خود اختصاص داد و اعتبارات کاهش تبعات آسیب‌های اجتماعی و طلاق در این شهرستان طی سال گذشته نسبت به سال قبل از آن دو برابر شد.

رییس اداره بهزیستی بجستان "آموزش" را مهمترین خلاء موجود در مسیر مهار و کاهش آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق دانست و گفت: بهزیستی با تشکیل هسته‌های محلی، ادارات، بسیج و امثال آن و استفاده از ظرفیت‌های مردمی به امر آموزش عنایت خاصی دارد. 

وی افزود: با توجه به تعداد زیاد جمعیت سالمند در بجستان راه‌اندازی خانه سالمندان در این شهرستان ضروری و اخذ مجوز برای آن در دست پیگیری است و از ظرفیت خیران برای احداث آن استفاده می‌شود.

ازقندی موازی‌کاری در ارائه خدمات رفاهی را از سوی نهادهای حمایتی مختلف یکی دیگر از مشکلات این حوزه دانست و ادامه داد: سعی می‌شود با برگزاری جلسات توجیهی و مدیریت واحد و هدفمند، هماهنگی در این بخش افزایش یابد که لازمه تحقق آن همکاری بیشتر دست اندرکاران نهادهای حمایتی و مراکز خیریه است.

وی راه‌اندازی اورژانس اجتماعی را نیز از نیازهای مهم بجستان دانست و گفت: این پایگاه تنها در شهرستان‌های بیش از ۵۰ هزار نفر راه‌اندازی می‌شود و به این شهرستان با جمعیت بیش از ۳۰ هزار نفر تعلق نمی‌گیرد ولی پیگیری‌هایی برای ایجاد این پایگاه در این شهرستان از طریق مسوولان استانی و کشوری در دست اقدام است که امیدوارم با همراهی بیشتر مسوولان ذیربط محقق شود.

رییس اداره بهزیستی بجستان با بیان اینکه این شهرستان بیشترین نرخ ابتلا به تنبلی چشم را در بین سایر شهرستان‌های استان دارد افزود: برای کاهش این معضل پایگاه دائمی تنبلی چشم در این شهرستان طی چند ماه گذشته دایر شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.