علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی‌پوش تیم پرسپولیس و باشگاه جدید آنتورپ، دیروز پس از هفته‌ها انتظار بالاخره به آرزوی خود رسید و ایران را به مقصد بلژیک برای شروع ماجراجویی در قاره سبز ترک کرد.

الماس ایرانی در ویترین الماس فروشان آنتورپ

قدس آنلاین: شاید روزی که دروازه بان بلندقامت تیم ملی کشورمان در سن ۱۲ سالگی برای نخستین بار برای تیم محلش در زمین‌های حومه خرم آباد درون دروازه ایستاد و اتفاقاً خوش درخشید، هیچ‌کس حتی فکرش را هم نمی‌کرد، در آینده نه چندان دور قرار است سنگربان تیم ملی فوتبال ایران شود و از دروازه ایران در جام جهانی مقابل بزرگان دنیای فوتبال چون ژاوی، اینیستا، کاستا، رونالدو و ... محافظت کند. اما عشق به فوتبال این جوان لر را با وجود مخالفت‌های خانواده آواره تهران کرد و شروع ماجراجویی «بیرو» از همین جا آغاز شد. تنهایی و بی‌خانمانی در پایتخت و سختی‌های بی‌شمار آن را علیرضا به جان خرید تا بالاخره توانست در سن ۱۶ سالگی با مشورت مربی نفت تهران به این باشگاه برود و راه ترقی را  از همین باشگاه شروع کند و به سرعت تبدیل به دروازه بان بزرگی شود و راهی پرسپولیس و سپس تیم ملی شود. اما حالا بیرانوند پس از سال‌ها یگانگی در فوتبال ایران مسیر تازه ای را در پیش گرفته و امیدوار است بتواند پله ترقی را یکی پس از دیگری بپیماید.

*چالش با پرسپولیس

اما علیرضا بیرانوند در حالی صبح دیروز ایران را به مقصد بلژیک ترک کرد که هنوز بر سر مسائل مالی با مسئولان باشگاه پرسپولیس اختلاف عمیقی دارد. در توافقی که بیرانوند با محمدحسن انصاری‌فرد داشته قرار بود ۵/۱ میلیارد به قرارداد این فصلش اضافه شود؛ موضوعی که هنوز به تصویب هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس نرسیده است. بیرانوند همچنین آپشن‌هایی در قراردادش دارد که سبب می‌شود ۴۰ درصد به پایه قراردادش که ۴ میلیارد است اضافه شود و او خواهان این شده که مبلغ ۵/۱ میلیارد به پایه قراردادش اضافه و در واقع ۴۰ درصد هم در قرارداد ۵/۵ میلیاردی لحاظ شود. قرار است وکیل بیرانوند پیگیر مشکلات مالی به‌وجود آمده بین این دروازه‌بان و مسئولان باشگاه پرسپولیس باشد. دروازه‌بانی که از فرط ناراحتی حتی حاضر نشد با همبازیانش قبل از ترک ایران خداحافظی کند. دروازه‌بان تیم ملی پیش از این باشگاه پرسپولیس را تهدید کرده بود که اگر خواسته‌های مالی‌اش عملی نشد در پرداخت پول رضایت‌نامه‌اش از سوی باشگاه آنتورپ سنگ‌اندازی خواهد کرد و باید دید او این کار را انجام خواهد داد یا نه. باشگاه آنتورپ قرار است بعد از حضور بیرانوند در تست‌های پزشکی این باشگاه، مبلغ ۲۵۰ هزار یورو یه حساب پرسپولیس واریز کند.

*دوست دارم در جشن قهرمانی پرسپولیس باشم

بیرانوند پیش از سفر، حس خود پس از جدایی از پرسپولیس با کسب سه جام قهرمانی و بیش از ۱۰۰ کلین‌شیت را این‌طور توضیح داد: دوری از پرسپولیس بسیار سخت است. دلم برای بازیکنان، هواداران و تیمم تنگ می‌شود چرا که در این چهار سال حضورم، برایم سنگ تمام گذاشتند. سنگربان جدید تیم آنتورپ درباره اینکه به جشن قهرمانی پرسپولیس برخواهد گشت یا خیر گفت: خیلی دوست دارم در جشن قهرمانی این فصل باشم و زحمت کشیدم برای این قهرمانی اما این مسئله به تعامل باشگاه پرسپولیس با آنتورپ بر می‌گردد و امیدوارم با دعوت‌نامه در کنار جشن قهرمانی باشم. علیرضا بیرانوند در پاسخ به اینکه به ترانسفر باشگاه بهتری هم در سال‌های آینده فکر می‌کند توضیح داد: قطعاً همین مسئله در ذهن من است رفتن من به بلژیک در واقع به عنوان قلب اروپا، برای این است که بتوانم به تیم‌های بزرگ‌تر نیز برسم.

*باشگاه ۱۴۰ ساله

باشگاه آنتورپ با وجود سابقه طولانی ۱۴۰ ساله، افتخارات چندانی در لیگ بلژیک کسب نکرده و حتی یک دوره‌ای را در لیگ پایین‌تر نیز گذرانده است. در فصل ناتمام اخیر نیز پس از ۲۹ هفته بازی، آنتورپ در رتبه چهارم و با ۵۳ امتیاز در رده چهارم لیگ قرار گرفت. بیرانوند در شرایطی به آنتورپ ملحق شده که هم اکنون سه دروازه‌بان در این تیم حضور دارند که دوتای آن‌ها نیز خارجی هستند. در فصل گذشته پیراهن شماره یک آنتورپ در اختیار سینان بولات ترک بوده که ظاهراً قصد ترک این تیم را دارد.

*آلیس در سرزمین عجایب

اما بیرانوند قرار است کجا فوتبال بازی کند؟ آنتورپ دومین شهر بزرگ بلژیک است که بیش از نیم میلیون نفر جمعیت دارد و در بخش شمالی این کشور قرار گرفته که به منطقه «فلاندرن» مشهور است. بندرگاه شهر آنتورپ یکی از مهم‌ترین باراندازهای اقتصادی و تجاری اتحادیه اروپا محسوب می‌شود و در واقع یک ورودی مهم برای کالا در این قاره است.

آنتورپ شهری قدیمی است که تا حد زیادی بافت سنتی خود را حفظ کرده و مرکز شهر آن پر از خیابان‌های سنگفرش با رفت‌وآمد سبک خودروهاست. البته دو شاهراه اروپایی نیز از کنار این شهر می‌گذرند. مردم شهر عموماً به زبان هلندی صحبت می‌کنند و یکی از مهم‌ترین کسب‌وکارهای رایج در این شهر، تجارت الماس است که بیشتر توسط یهودیان ساکن این شهر انجام می‌شود. گردش مالی ناشی از تجارت الماس در این شهر به روزی ۲۰۰ میلیون دلار هم می‌رسد!

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.