دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی گفت: اولین استانی بودیم که پس از شیوع کرونا اقدام به جمع آوری معتادان متجاهر کردیم و در این امر از شورای شهر و شهرداری متشکریم که با اینکه متولی اصلی نبودند کمک کردند.

ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در مشهد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین صالحی صبح امروز در مراسم آغاز عملیات احداث اردوگاه نگهداری و درمان معتادین متجاهر حسن‌آباد اظهار داشت: سال ۹۸ طبق دستور استاندار طرح شهر مشهد، شهر بدون معتاد آغاز شد و یکی از مهم‌ترین مشکلات مکان نگه‌داری این افراد بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی بیان کرد: تا پایان ۱۳۹۸ ظرفیت ما ۱۸۰۰ نفر بود با کمک دستگاه‌های مختلف تا پایان سال ۹۹ ظرفیت نگه‌داری معتادان متجاهر به بیش از ۵ هزار نفر خواهد رسید و در سال بعد به بیش از ۷۵۰۰ نفر.

صالحی گفت: کمپ حسن‌آباد در فاز اول ۵۰۰ نفر را پناه خواهد داد و در فاز نهایی ۳۰۰۰ نفر. پنج پروژه در شهرستان داریم که هر پروژه ۲۰۰ نفر به ظرفیت اضافه می‌کند. پروژه برزش آباد با همکاری شهرداری و دیگر نهادها بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشته که گنجایش آن نیز یکهزار نفر است. ظرفیت سازی مراکز موجود به ۲۵۰۰ نفر از دیگر برنامه‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: اولین استانی بودیم که پس از شیوع کرونا اقدام به جمع آوری معتادان متجاهر کردیم و در این امر از شورای شهر و شهرداری متشکریم که با اینکه متولی اصلی نبودند کمک کردند.

خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم اظهار داشت:مساحت این کمپ ۳.۲ هکتار است که در فاز اول ۲.۲ هکتار آن محوطه‌سازی و اجرایی می‌شود.

کاظمی با اشاره به اینکه دو ساختمان و سه سوله  در این فاز اجرایی کامل ساخته و یا بازسازی می‌شود تصریح کرد:برآورد هزینه این پروژه ۱۰ میلیارد تومان است. و زمان پروژه ۱۳۵ روز خواهد بود.

وی تاکید کرد: این پروژه علاوه بر مدیریت شهری برای دو مجموعه ستاد مبارزه با مواد مخدر و دادستانی نیز اهمیت دارد و پیگیر آن هستند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.