یک هسته نوآور در کاشمر موفق به طراحی و ساخت دستگاه‌های ضدعفونی کننده پدالی هوشمند و مکانیکی دست شد.

دستگاه ضدعفونی پدالی دست در کاشمر ساخته شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر مرکز نوآوری ترشیز در کاشمر گفت: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا دستگاه ضد عفونی کننده اتوماتیک دست مدل MS۱P پدالی که یکی از بهترین دستگاه­‌های ضدعفونی کننده است توسط هسته نوآور "محبوب صنعت ترشیز" مستقر در مرکز نوآوری ترشیز  طراحی و ساخته شد. 

مجیدعاقل افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا طی ماه‌های اخیر و اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن دست‌ها و سطوح، طراحی و ساخت  دستگاه‌های ضدعفونی کننده پدالی هوشمند و مکانیکی توسط این هسته نوآور انجام شد که بطور میانگین قادر به هزار پاشش در هر شارژ است.

وی با اشاره به مشخصات این دستگاه ادامه داد: جنس این محصول از فولاد گالوانیزه و رنگ بدنه آن الکترو استاتیک کوره‌ای چکشی با بهترین کیفیت است و ولتاژ کاری آن ۱۲ ولت می‌باشد که با منبع تغذیه تامین می‌شود.

مدیر مرکز نوآوری ترشیز با اشاره به استقرار ۹ هسته نوآور در این مرکز گفت: توسعه فناوری و نوآوری، الزام کلیدی در راستای توسعه و گذار به اقتصاد دانش بنیان است.

وی افزود: اهمیت فناوری و نوآوری به حدی است که باید اولویت اصلی سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه باشد و امروزه نوآوری به الزامی برای مدیریت شرایط و خلق فرصت‌های جدید تبدیل شده است.

عاقل ادامه داد: پیش از این  نیز زمینه طراحی و ساخت دستگاه‌های "پوست کنی دانه گیاه کینوا"، "دستگاه شست وشوی کشمش" و "خانه های تاشو" در این مرکز با کمک جوانان صاحب ایده و خلاق فراهم شده است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی در پیشبرد اهداف پژوهشی و فناورانه شهرستان گفت: تحولات پیچیده و سریع چند دهه اخیر موجب شده است بیش از پیش خود را برای پذیرش تحول آماده کنیم و نوآوری‌های لحظه به لحظه داشته باشیم.

سازنده دستگاه یاد شده نیز گفت: حجم مخزن این دستگاه ۲ لیتر است و برای تهیه این محصول از فولاد گالوانیزه استفاده شده و رنگ بدنه آن الکترو استاتیک کوره‌ای چکشی با بهترین کیفیت است و  ولتاژ کاری آن ۱۲ ولت است که از منبع تغذیه تامین می‌­گردد.

حسین محبوبیان افزود: این دستگاه دارای پمپ قوی و بتا دوام است و به دلیل قدرت و دوام زیاد برای مکان‌­های عمومی و فروشگاه‌­های بزرگ، بیمارستان‌­ها، مجتمع‌­های تجاری­ و اداری قابل استفاده است و ذرات آب را در حدود ۳۰ میکرون پودر می­‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدی ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 0
    این دستگاه توی فروشگاه شهرمای منطقه الهیه مشهد یکماه پیش بود