خراسان شمالی- عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سرکه و نمک انگل موجود در سبزیجات و میوه ها را از بین نمی برد و مبنای علمی ندارد.

سرکه و نمک انگل موجود در سبزیجات را ازبین نمی برد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر آذر شکری اظهار داشت: با توجه به آن که نمی توانیم کنترلی بر ورود حیوانات به مزارع داشته باشیم، باید با حساسیت بیشتری نسبت به شستشو و ضدعفونی سبزیجات اقدام کنیم.

وی استفاده از مایع ظرفشویی رابرای جداسازی انگل از سبزیجات، مناسب و موثر دانست و افزود: مایع ظرفشویی باعث می شود کشش سطحی آب کاهش یابد و در نتیجه تخم انگل از سطح سبزیجات جدا شود.

وی اضافه کرد: استفاده از مایع ظرفشویی برای همه انواع سبزیجات و میوه ها نظیر کاهو و ... مناسب است و بعد از مرحله انگل زدایی با مایع ظرفشویی، استفاده از مواد ضدعفونی کننده سبزیجات توصیه می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این که مایع ظرفشویی هیچ نوع ضرری ندارد و زمینه ابتلا به سرطان را به وجود نمی آورد، توضیح داد: متاسفانه تصورات اشتباه و شایعات در این زمینه باعث شده بیشتر افراد از مایع ظرفشویی استفاده نکنند و سرکه و نمک را جایگزین آن کنند.

شکری یادآور شد: خیساندن سبزیجات در محلول آب و مایع ظرفشویی حدود ۵ دقیقه و ماده ضدعفونی کننده حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه توصیه می شود که در مرحله اول انگل زدایی و در مرحله دوم باکتری زدایی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای سبزیجاتی که قصد پخت آن را دارید انجام مرحله دوم نیز توصیه می شود، اما ضرورتی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.