خراسان شمالی- مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۱۰۰ خانوار دارای دو معلول در استان نتوانسته اند مسکن دریافت کنند زیرا این خانوارها در مناطق شهری هستند و برای تامین زمین مشکل دارند.

۱۰۰ خانوار دارای دو معلول در استان در تامین زمین با مشکل مواجه هستند

به گزارش خبرنگار قدس، اسماعیل قربانی در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی اظهار داشت: در این راستا با رایزنی ها مقرر شد از طریق طرح اقدام ملی مسکن واحدهای ویژه ای برای این افراد در نظر بگیرند تا از ۶۰ میلیون کمک بلاعوض این سازمان برخوردار شوند.

وی افزود: در سال گذشته دو هزار و ۵۴۴ واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد حمایتی ساخته شد و ۶۰۹ واحد نیز برای خانوارهای دارای دو معلول در حال ساخت بوده و هم اکنون در مرحله نازک کاری است و تا پایان سال به‌صورت ۱۰۰ درصدی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر، بالغ‌ بر ۱۰۷ هزار نفر در قالب ۴۳ هزار و ۶۸۱ خانوار خراسان شمالی تحت پوشش خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی خراسان شمالی هستند و طی تیرماه سال ۹۸ تاکنون ۲۱۰ هزار نفر از خدمات بهزیستی استان بهره گرفته‌اند.

قربانی تعداد خانوار مشمول دریافت مستمری را بالغ‌بر ۲۲ هزار و ۷۸۳ مورد اعلام کرد و گفت: ماهانه برای این تعداد خانوار سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مستمری پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در ادامه از فعالیت ۶۱۵ مرکز و موسسه دواتی و غیردولتی در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۶۲ مرکز نگهداری شبانه‌روزی، ۴۲ مرکز مشاوره حضور و ۲۳۰ مهدکودک دارای مجوز در استان فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.